Secretul celui mai bun humus de casă. Ingredientul care nu trebuie să lipsească, așa iese perfect

Secretul celui mai bun humus de casă. Ingredientul care nu trebuie să lipsească, așa iese perfect
Secretul celui mai bun hummus de casa. Ingredientul care nu trebuie sa lipsească, asa iese perfect. Poza pe mega (1)

Humusul a devenit rapid unul dintre produsele preferate de români. Este extrem de gustos și are avantajul de a fi un preparat foarte versatil, putând fi consumat și cu alte alimente. În plus, humusul este un fel de mâncare cu reale beneficii pentru organism: ajută digestia, reduce colesterolul, combate și previne cancerul, iar lista poate continua. Un alt avantaj major al humusului este acela că poate fi preparat extrem de simplu acasă cu doar câteva ingrediente. Iată una dintre cele mai gustoase rețete.

Cum să prepari cel mai bun humus de casă. Ingredientul care dă savoare

Ne aflăm în Postul Paștelui, iar majoritatea românilor se orientează căte preparate vegetale. Unul dintre cel mai bune și sățioase mâncăruri de post este și humusul. Chiar dacă a intrat relativ recent în gastronomia noastră, acest preparat este din ce în ce consumat de români.

Humus este, de fapt, cuvântul arabesc pentru “năut”, care reprezintă baza acestui fel de mancare. Se spune că este unul dintre primele feluri de mancare ale omului, însă originile sale s-au pierdut în timp. Se știe că era consumat pe scară largă în antichitate în Palestina, Egipt și Mesopotamia. Iar în Roma antica se vindea ca mancare de stradă.

Este ușor de preparat și ai nevoie de doar câteva ingrediente. Vă dezvăluim o rețetă simplă și gustoasă a unuia dintre cele mai populare preparate orientale.

Ai nevoie de:

  • 500 g de năut
  • sucul a 2 lămâi
  • 100 ml ulei
  • 2 linguri pastă de susan
  • 4 căței de usturoi
  • o crenguță de pătrunjel

Mod de preparare

Cu o seară înaine, punem năutul la înmuiat într-un bol cu apă rece. A doua zi scurgem apa și punem năutul la fiert. După fierbere, pisăm năutul astfel încât să devină un piure. După această etapă, se adaugă pasta de susan, după care sucul de lămâie, iar mai apoi uleiul, chiar în timp ce mixăm ingredientele. Adăugăm imediat și usturoiul pisat.

Humusul este gata. Îl punem pe o farfurie, îl brăzdăm cu furculița iar deasupra lui turnăm puțin ulei de măsline. Pentru o savoare deosebită se adaugă și câteva frunze de pătrunjel, iar după gust putem să mai stropim cu suc de lămâie. Și asta este tot. Vă urăm poftă bună!

Humusul este un fel de mâncare nu doar extrem de gustos, ci are și beneficii importante pentru sănătate. Humusul făcut în casă ajută la reducerea colesterolului. De asemenea, cele trei elemente distincte ale năutului,  saponinele, inhibitorii de protează și acidul fitic, protejează în mod natural celulele de riscul de cancer.

În plus, datorită conținutului bogat de calciu din năut și susan, humusul protejează sistemul osos.

Acestea sunt doar câteva dintre cavantajele consumului de humus, însă ele sunt cu mult mai multe.