În urmă cu 31 de ani, omul de afaceri Gheorghe Iaciu lua decizia de a înființa unul din cele mai mari magazine en-gros din România. Astăzi, în schimb, asistăm la cea mai mare tranzacție pe piața imobiliară, în urma căreia se vinde cel mai vechi magazin en-gros din România. Citește mai departe și află despre această tranzacție.
Pentru România primilor ani de democrație, tăvălugul economiei de piață a însemnat apariția unor noi brand-uri, interne și externe, care aveau să facă istorie. Printre acestea se numără și Expo Market Doraly, cel mai vechi magazin en-gros, înființat în 1993 de afaceristul Gheorghe Iaciu, pe o suprafață record de peste 11.000 de metri pătrați, cu 37 de pavilioane în care mulți români închiriau spații de vânzare en-gros.
Astăzi cel mai vechi magazin en-gros din România are peste 400 de comercianți care-și desfășoară activitatea aici, dar în curând, totul se va schimba.
Conform celor de la Profit.ro, omul de afaceri a reușit tranzacția anului în zona imobiliarelor industriale, prin vânzarea întregului complex către unul din marii dezvoltatori imobiliari WDP, din al cărui acționariat face parte una din cele mai bogate și influente familii belgiene.
Vânzarea întregului complex en-gros din Afumați le va aduce acționarilor, în funte cu afaceristul Gheorghe Ianciu, 90 de milioane de euro, devenind cea mai mare tranzacție a acestui început de an.
Grupul de dezvoltare imobiliară WDP va deveni, astfel proprietarul celui mai vechi centru en-gros din București, după ce, mai spune publicația citată, compania lansa la finalul lui 2023 o majorare de capital pentru a putea susține această investiție din totalul de 250 de milioane de euro, sumă preconizată pentru a fi investită în 2024.
În baza acestei achiziții, grupul preconizează că va avea un venit net de peste 11 miliarde de euro anual, din închirierea spațiilor comerciale din cadrul complexului din Afumați, și prin această tranzacție uriașă.
Considerată a fi cea mai importantă și masivă tranzacție a începutului de an în România, omul de afaceri Gheorghe Ianciu, cel care iniția acest proiect în 1993, spunea recent că tranzacția reprezintă pentru acest proiect „ceea ce DORALY avea nevoie pentru a evolua”.
„În demersul nostru de a găsi cea mai bună soluție pentru evoluția DORALY, în concordanță cu așteptările chiriașilor și satisfacția clientului final, am identificat WDP ca fiind unic în felul său, pentru a maximiza potențialul proprietății.
EXPO MARKET DORALY este un activ rezilient, cu un portofoliu puternic de chiriași producători, importatori și distribuitori, unde clienții pot găsi o gamă largă de produse la prețuri foarte competitive, un centru comercial în continuă evoluție și creștere.
Jeroen Biermans cu experiența sa de Master Class în logistică, WDP cu puterea sa financiară, reprezintă ceea ce DORALY avea nevoie pentru a evolua”, a comentat Gheorghe Iaciu.
Cu un rulaj anual de peste 500 de milioane de euro, cel mai vechi magazin en-gros din România are peste 400 de chiriași, toți agenți comerciali, care-și vând în regim de en-gros majoritatea produselor existente.