Un nou cadru legal, votat tacit în Senatul României, a declanșat deja polemici în rândul românilor, mai ales că vorbim de elemente restrictive, prost gândite. Citește mai departe și află cum se schimbă regulile pentru șoferii sub 21 de ani, cei fără experiență și cei care vor să ia permisul auto.
Un nou proiect legislativ depus în Senat generează astăzi polemici, mai ales în rândul celor tineri. Proiectul, de altfel votat tacit în Senatul României, schimbă regulile pentru șoferii sub 21 de ani, cei fără experiență și cei care vor să ia permisul auto, iar aplicabilitatea viitoarei posibile legi ar da peste cap un lanț întreg.
Concret, proiectul prevede ca șoferii sub 21 de ani, cei fără experiență și cei care vor să ia permisul auto, să nu aibă voie să conducă mașini puternice, cu o capacitate de 100 CP, sau 75Kw, în cazul mașinilor hibrid sau electrice. Cu alte cuvinte, vorbim de un procent extrem de mare de tineri șoferi care sunt deja în trafic, conducând astfel de mașini. În ceea ce privește limitarea de 100 CP, statistic vorbind, aproape toate mașinile existente pe piață au peste 100 CP, sau 75 Kw, deci ar însemna că am elimina un procent masiv de mașini din trafic.
”Conducătorilor cu vârsta de până la 21 de ani, precum şi celor care au o experienţă de conducere mai mică de un an pentru categoria de vehicule B le este interzis să conducă vehicule care depăşesc 100 CP, respectiv 75 kw în cazul vehiculelor electrice”, prevede proiectul legislativ.
Un alt efect al acestei viitoare legi, dacă este votată, ar fi că angajații companiilor de curierat, majoritatea lor tineri cu vârste între 18 și 21 de ani, să rămână fără loc de muncă, în condițiile impuse de acest proiect legislativ.
Așa cum spuneam în introducere, proiectul a trecut rapid în Senatul României, fiind votat tacit și trimis către Camera Deputaților, forul legislativ pe astfel de legi. Dar, ceea ce contrariază și mai mult este dacă această lege se aplică retroactiv, inclusiv la cei care se încadrează ca vârstă și care au deja permisul de conducere luat și se află în trafic, conducând deja mașini de 100 CP.
Deși conținutul proiectului poate fi unul de bun augur, în sensul că se pot face mai multe pe partea de prevenție, apropos de cazurile de accidente în care sunt implicați tineri cu aceste vârste și cu mașini puternice de peste 100 CP, concret, așa cum este gândit acum ar contraveni normelor de bun simț, nu doar legislativ vorbind.
Alte câteva modificări aduse la legislația actuală este introducerea examinatorilor autorizați când vine vorba de obținerea permiselor de conducere, în afară de polițiștii de la rutieră care fac asta pe perioada examenelor practice. O altă măsură este interzicerea utilizării telefoanelor mobile, atât pietonilor, cât și participanților la trafic pe biciclete, sau trotinete.
A mai fost introdus și termenul de prevenție, în sensul că se propune introducerea unui nou concept de legislație rutieră bazat pe prevenție și informare a celor din trafic cu privire la reguli de circulație, precum și demararea unor misiuni de prevenire și descurajare a participanților la trafic în a încălca legislația rutieră în vigoare, conform Avocatnet.