O propunere legislativă aflată în prezent la Senat anunță restricții pentru șoferii tineri, cu vârsta sub 21 de ani. Ce schimbări ar putea avea loc în România pentru a preveni numeroasele accidente produse de adolescenți?
O propunere legislativă aflată în prezent la Senatul României ar putea aduce noi restricții pentru tinerii șoferi cu vârsta sub 21 de ani. Potrivit acestei propuneri, aceștia nu vor mai avea permisiunea de a conduce autovehicule cu o putere de peste 100 de cai putere.
Măsura are ca scop reducerea riscului de accidente și îmbunătățirea siguranței rutiere, luând în considerare nivelul de experiență și responsabilitatea asociată șoferilor tineri. Prin limitarea puterii vehiculelor pe care le pot conduce, se urmărește creșterea gradului de siguranță atât pentru șoferi, cât și pentru ceilalți participanți la trafic.
În plus, propunerea legislativă prevede o creștere a numărului de ore de pregătire teoretică și practică la școlile de șoferi pentru această categorie de conducători auto.
Această măsură are scopul de a asigura o formare mai solidă și o înțelegere mai profundă a regulilor de circulație și a responsabilităților asociate conducerii.
Propunerea se află în prezent în stadiul de dezbateri la Senat, iar adoptarea acesteia ar aduce schimbări semnificative în legislația privind permisele de conducere pentru tinerii șoferi din România.
Senatorii și deputații UDMR vizează prin această propunere legislativă șoferii cu vârsta sub 21 de ani sau cu experiență de condus mai mică de un an, pentru vehiculele din categoria B.
Conform acestei propuneri, categoria șoferilor menționați vor avea dreptul să conducă doar autoturisme cu o putere sub 100 de cai putere sau 75 kW, în cazul mașinilor electrice.
Propunerea legislativă include și prevederea ca Poliția să aibă obligația de a-i anunța pe șoferi cu privire la prezența radarelor pe drumurile publice din România. Această măsură are ca scop sporirea gradului de conștientizare a șoferilor cu privire la limitele de viteză și încurajarea respectării acestora.
”Poliţia rutieră avertizează conducătorii de autovehicule în legătură cu prezenţa în trafic a dispozitivelor de măsurare a vitezei, prin mass-media sau panouri de avertizare. Conducătorii de autovehicule pot folosi mijloace proprii de detectare a dispozitivelor de măsurare a vitezei”, se arată în textul propunerii legislative.
Inițiatorii proiectului au propus și o altă măsură de prevenție și pregătire a viitorilor șoferi, respectiv, creșterea numărului minim de ore de pregătire pentru obținerea permisului de conducere de categoria B, de la 20 la 25 de ore, pentru teorie, respectiv de la 35 la 45 de ore, pentru examenul de traseu.