La începutul lunii februarie, ministrul Sorin Cîmpeanu propunea în dezbatere deschisă un nou proiect pentru anul școlar 2022-2023. Noile modificări, spune ministrul, sunt în acord cu media europeană, România ocupând unul din ultimele locuri, când vine vorba de perioada de școală, de învățare. Conform proiectului, pentru anul școlar 2022-2023, perioada ar trebui să fie de aproximativ de 6-8 săptămâni pe trimestru.
Ultimii doi ani au fost cei mai grei, dacă ne referim la sistemul educațional din România. De la preluarea mandatului de ministru, Sorin Cîmpeanu a vorbit de fiecare dată de pierderile educaționale suferite de România ca urmare a actualei situații și din cauza trecerii, în proporție destul de mare, la educația online.
Deși, în stadiul de proiect în dezbatere publică, Ministerul condus de Sorin Cîmpeanu dorește modificarea totală structurii de învățământ pentru anul școlar 2022-2023. Ministrul spune că a propus ca anul școlar următor să fie structurat pe baza a trei perioade de învățare, de maxim 6-8 săptămâni (cam ca pe vremea când învățam în trei trimestre). În acest sens, spune Sorin Cîmpeanu, anul școlar următor ar trebui să înceapă pe 5 septembrie.
„Am făcut propunerea de a începe pe 5 septembrie anul școlar 2022-2023 și de a-l încheia pe 16 iunie – astfel, ca durată a cursurilor, ne apropiem de media europeană. Sunt foarte de acord cu cei care spun că este de preferat să alternăm perioade de școală de 6-7-8 săptămâni cu perioade de odihnă.
Este foarte posibil să introducem în toamnă o săptămână de școală ALTFEL și o săptămână de vacanță pentru toți elevii.”, declara pe 9 februarie Sorin Cîmpeanu la televiziunea publică.
Pe lângă cele deja menționate, Sorin Cîmpeanu a mai declarat că se iau în calcul, pentru perioadele de vacanță, datele de 22 decembrie – 8 ianuarie, pentru vacanța de iarnă, și 7-18 aprilie, vacanța pentru Sărbătorile Pascale.
„Vom formula propunerea ca la final de octombrie să fie o vacanță de o săptămână pentru toți elevii – ciclul primar, gimnazial și liceal. Se ia în calcul o săptămână de vacanță în februarie.
În a treia secțiune a anului – o noutate absolută: includerea unei săptămâni verzi în luna mai, în care elevii să poată învăța, în afara școlii, lucruri despre mediu. Potrivită pentru activități în aer liber.” a mai menționat Sorin Cîmpeanu.
Majoritatea celor propuse de ministru sunt deja regăsite într-un chestionar, sub forma de întrebări, publicat de cei de la EDUPART și dedicat asociațiilor de elevi și părinți din cadrul instituțiilor de învățământ.
Rămâne să vedem care vor fi concluziile dezbaterilor publice cerute de Minister pe marginea acestor propuneri și să vedem dacă se vor materializa sanu.