Românii sunt extrem de supărați pe deciziile luate de patronii de supermarket-uri. Majoritatea cetățenilor care au fost în ultimele luni în diverse lanțuri comerciale pentru a-și face cumpărăturile săptămânale au întâmpinat o problemă uriașă care i-a dat peste cap. Din păcate, majoritatea s-au plâns de timpul pierdut în magazine și de diversele detalii care i-au făcut să stea la rând zeci de minute în șir. Ce se întâmplă în Kaufland, Lidl, Auchan și Carrefour?
Marile supermarket-uri încep să renunțe treptat la angajații care scanează produsele, iar clienții sunt nevoiți să îndeplinească singuri acest pas. Auchan a fost primul care a renunțat la casieri, iar gestul nu a fost deloc privit cu ochi buni de către clienți. Din păcate pentru cei nemulțumiți, acum alte lanțuri mari din țară au început să urmeze exemplul.
Problema intervine de cele mai multe ori când cei mai mulți români nu se pricep la acest pas și întâmpină diverse probleme atunci când trebuie să găsească rapid codul de bare sau chiar să plătească cele achiziționate. Acest lucru îi face pe ceilalți să aștepte zeci de minute în plus la coadă.
Mai mult decât atât, Auchan a anunțat în urmă cu o lună că renunță complet la casieri și îi înlocuiește cu case de tip self service, proces care se va implementat în viitorul foarte apropiat și în alte magazine ale companiei din: București, Cluj, Constanța, Brașov, Iași și Timișoara. Concret, până în 2025 așa va arăta serviciul din centrele comerciale cel puțin în toate unitățile rețelei. În timpul acesta, specialiștii au subliniat că acțiunea în cauză nu este decât o mișcare pentru creșterea profitului.
„Sunt locuri de muncă ce se pierd, adică dau niște oameni afară, și practic ești servit pe banii tăi. Și oriunde în lume aceste tendințe de a scăpa de angajați primesc din partea societății civile reacții dure pentru că, evident, sunt niște locuri de muncă ce dispar.
Pe de altă parte, este o golănie să pui clientul să facă acest serviciu. Trecem peste faptul că este discriminatoriu, pentru că sunt oameni în vârstă care nu pot realiza acest lucru, adică vor avea dificultăți majore. Nu e altceva decât o reducere a locurilor de muncă pentru creșterea profiturilor. Nu există alt argument“, susține sociologul Alfred Bulai.
Din păcate, gestul i-a nemulțumit pe cei mai mulți din cauza problemelor întâmpinate și a sarcinii primite în plus.
,,Nu știu ce s-a întâmplat cu acele doamne care lucrau la case, nu știu dacă au fost disponibilizate, dar sigur prin metoda asta magazinul face economie.
Economie care, cel mai probabil, se traduce în profit, cel puțin eu așa o văd. Adică dăm afară casierii și îi punem pe clienți să fie casieri pentru noi, gratis. Măcar de erau produsele mai ieftine, dar sunt la fel ca înainte“, a scris Marian Godină pe Facebook.