Pe 21 septembrie, cu mare tam-tam, era testată oficial linia de transport feroviar spre Aeroportul Otopeni. Astăzi, din gura consilierului Gică Popescu, aflăm că românii, și nu numai, vor putea folosi noul tronson din decembrie. De fapt anunțul fusese deja făcut, tot pe 21 septembrie, de către Lucian Bode, ministrul Transporturilor.
Noul tronson de cale ferată, spre Aeroportul Otopeni, are o lungime de 19,5 kilometri. Pe 8 kilometri, între Mogoşoaia şi Baloteşti, se modernizează linia, și va avea linie dublă, anunța Lucian Bode, ministrul Transporturilor. Tot aici, până în decembrie, trebuie terminați cei 3 kilometri de tronson, dar și pasarela peste DN1,de la zero. Cei de la Economica.net au luat legătura cu oficialii din Guvern, în ideea de a afla exact când va fi dată în folosință, pentru public, noua linie de cale ferată. Din păcate nu li s-a confirmat cele declarate de consilierul Gică Popescu.
Gică Popescu, consilier al premierului Orban, declara că linia Aeroportul Otopeniva fi funcțională pentru călători, începând cu 1 decembrie. Oficialul a dat această dată ca fiind sigură.
„Îl vor introduce în Mersul Trenurilor la 1 decembrie, dar el este funcţional”, a anunțat Gică Popescu într-un interviu exclusiv pentru AS.ro.
Această informație, din păcate, nu a fost confirmată de cei din MInisterul Transporturilor, nici până la data la care scriem acest articol. Ministrul Bode, într-un interviu acordat TVR, declara:
”Din 12 decembrie, din acel moment, vom parcurge cei 19,5 kilometri în 15-17 minute. De la Gara de Nord până la Aeroportul Otopeni sunt 19,5 kilometri. Pe 8 kilometri, între Mogoşoaia şi Baloteşti, se modernizează linia, vom avea linie dublă. Se construieşte acel tronson de 3 kilometri, pasarela peste DN1, nou, de la zero””, a declarat ministrul transporturilor, Lucian Bode, la TVR.
Valoarea acestui proiect, tronsonul Aeroportul Otopeni, conform caietului de sarcini, se ridică la 398,1 milioane de lei, sursa de finanţare fiind din fondurile europene nerambursabile. Cum era de așteptat, la testarea din 21 septembrie, au apărut și criticile. Atât din partea actualilor guvernanți, cât și din partea opoziției social-democrate. Unii au criticat modul de gestionare și de avansare a lucrărilor, Klaus Iohannis criticând guvernarea PSD. De partea cealaltă, Marcel Ciolacu a criticat atribuirea acestui proiect actualei guvernări, PNl.
”Dar am văzut că trenul l-au inaugurat doar la dus, că garnitură de întors nu era şi au venit cu maşina până la Aeroportul Otopeni. Asta-i mascaradă. Cum, dom-le, să inaugurezi un tren doar la dus, că şina de întors nu a rezolvat-o? Şi ştim foarte bine, 98% au fost investiţii numai pe guvernările Partidului Social Democrat. S-au grăbit să-l inaugureze, nu erau firele, nu erau cuplajele, nu era totul terminat. Repede, acuma!”, declara liderul PSD.
Ca răspuns la afirmațiile liderului PSD, Marcel Ciolacu, Klaus Iohannis, așa cum ne-a obișnuit în ultima vreme, declara la acel moment:
”Din 2016 până în 2019 s-a realizat din linia Aeroportul Otopeni, 11%, putem să ne dăm seama cam care a fost voința politică și putința politică. Îi felicit pe toți cei care au facilitat această dezvoltare. Sunt convins că acesta va fi ritmul impus pentru anii următori, un ritm care va schimba fața României. Nu întâmplător am participat în ultimele zile la metrou, la autostradă şi iată acum la testarea acestei noi căi ferate. Dezvoltarea infrastructurii de transport este fundaţia pe care se clădeşte planul de relansare economică.”, a declarat Klaus Iohannis.