Veste bună pentru cei care vor să își cumpere mașini noi! Senatul votează, astăzi, o lege care prevede suplimentarea cu o mie de lei a valorii tichetului Rabla. Care este singura condiție pentru a beneficia de acești bani? Aflați în rândurile de mai jos.
Astăzi, Senatul votează în plen un proiect de lege privind suplimentarea valorii tichetului Rabla cu o mie de lei, cu condiția ca automobilul nou achiziționat prin acest program să fie produs în România.
Această suplimentare va fi făcută sub forma unei „prime de preferință“, având ca scop sprijinirea producției interne de autovehicule, potrivit inițiatorilor proiectului.
Proiectul inițiat de social-democrați mai prevede și suplimentarea bugetului din acest an al programului Rabla pentru mașini și pentru echipamentele electrocasnice. Inițiatorii indică drept sursă de finanțare fondul de rezervă aflat la dispoziția Guvernului, din care au urma să fie suplimentat bugetul Fondului pentru Mediu, notează g4media.ro.
După votul oferit astăzi, proiectul de lege va merge spre dezbatere în Camera Deputaților. Reamintim că Senatul este prima cameră sesizată.
La începutul acestui an, ministrul Mediului anunța demararea din luna martie a Programului Rabla și Rabla Plus, declarând că este mecanismul de subvenții al statului român pentru a te încuraja să renunți la mașina ta veche în favoarea unui tichet valoric pe care îl poți folosi pentru a cumpăra un autoturism nou.
„Programul Rabla este și cel mai longeviv și (…) ne propunem ca pentru 2020 să creștem numărul de vouchere pe care le acordăm. Pentru 2020 ne propunem un număr de 60.000 de vouchere. Pornește în luna martie, pentru că vom stabili cu colegii din minister care va fi exact bugetul și etapele în care va fi demarat. Pentru Rabla Plus, pentru 2020, ne propunem să păstrăm cel puțin același buget și vrem o creștere cu 10, 20% a numărului de vouchere pe care să le acordăm, vocuherul fiind de 10.000 de euro.
Din discuțiile pe care le-am avut cu cei de la Dacia și înțeleg că și cei de la Ford, au în plan ca în următorii ani să dezvolte mașini care să aibă acest sistem electric“, explica Costel Alexe, la Digi 24.
Debutul Proiectului a fost la mijlocul lunii martie cu un buget record de 405 milioane de lei, iar valoarea primei de casare a rămas de 6.500 de lei, aproximativ 1.340 euro, cu posibilitatea adăugării unui bonus. Pentru a simplifica lucrurile, la începutul lunii iulie, parlementarii anunțau noi modificări în programul Rabla Clasic, dar și un bonus suplimentar pentru cei care achiziționează un autoturism produs în România.