În ciuda faptului că și-a pierdut o parte din încrederea investitorilor, Uber ar putea avea o revenire în 2022, spun analiștii. Analiștii de la Jefferies au declarat, de asemenea, că văd o cale accelerată spre profituri în 2022. Un alt pas important făcut de Uber, este modificarea politicilor sale de acceptare și a șoferilor de taxi. Măsura va intra în vigoare, pentru moment, doar în Statele Unite ale Americii, mai exact în New York.
La începutul acestui an, Uber a precizat că în trimestrul al patrulea se așteaptă valori de 25 de milioane de dolari până la 75 de milioane de dolari. Sumele ar reprezenta al doilea trimestru de profitabilitate. CEO-ul companiei a declarat luna trecută că se așteaptă ca firma să se situeze la limita superioară a acestei previziuni.
„Post-Covid suntem o companie pentru orice vreme. Credem că putem reuși să creștem cu adevărat în orice mediu„, a spus Khosrowshahi. CEO-ul Uber a mai spus că este încrezător că firma va atinge maxime istorice în 2022.
Mai mulți factori au determinat o mână de analiști să numească acțiunile rideshare printre cele mai bune alegeri ale lor pentru noul an.
De la începutul pandemiei, Uber a investit masiv în segmentul său de livrare de alimente, băuturi și produse de proximitate. Aceasta a achiziționat serviciul de livrare de alcool Drizly în februarie anul trecut. După ce discuțiile au eșuat pentru achiziționarea serviciului de livrare de alimente GrubHub, Uber a achiziționat Postmates, dincolo de ocean.
Concentrându-și eforturile de achiziție pe segmentul său Eats în timpul pandemiei, demersul a permis companiei Uber să își păstreze o parte din afaceri în ciuda reducerii călătoriilor. De asemenea, va continua să propulseze acțiunile, cred investitorii.
„Ne așteptăm ca Uber să anunțe parteneriate suplimentare și extinderi geografice în livrarea lor de produse alimentare în 2022.
Considerăm aceste potențiale evoluții ca fiind optimiste”, au spus analiștii.
Citește și: Trucul banal prin care ai putea comanda Uber fără aplicație. Totul este atât de simplu
Începând din această primăvară, locuitorii orașului New York vor putea apela la un taxi galben din aplicația Uber. Compania a anunțat joi un parteneriat care va face ca cursele de taxi să fie disponibile din aplicația sa, aducând un dușman de odinioară în rândurile sale, în timp ce compania de tehnologie se luptă cu lipsa șoferilor în metropolă.
Parteneriatul ar trebui să crească numărul de curse disponibile pe Uber, oferind în același timp celor 14.000 de șoferi de taxiuri din oraș acces la un grup mare de navetiști care în prezent se bazează pe Uber pe telefoanele lor.
Compania de livrări, care a fost fondată în 2009 ca o modalitate de a „perturba industria taxiurilor”, s-a luptat să atragă lucrători în domeniul livrărilor pe platforma sa. Lipsa de personal a fost agravată de creșterea vertiginoasă a prețurilor la benzină, care reduce salariul net al șoferilor.
În New York City, clienții Uber vor plăti aproximativ aceeași sumă pentru cursele cu taxiul ca și pentru cursele UberX. Anunțul a fost făcut de purtătorul de cuvânt Conor Ferguson pentru CBS News.
Taximetriștii vor putea vedea cât se va plăti o cursă înainte de a decide dacă o acceptă sau nu. Aceest lucru, șoferii Uber din New York nu îl pot face.
O versiune beta pentru taxiuri va fi lansată în această primăvară. Aplicația va ajunge la publicul larg în această vară, potrivit Creative Mobile Technologies, unul dintre cei doi parteneri tehnologici ai Uber în acest proiect.
Creative Mobile a declarat că această mișcare le va permite taximetriștilor din aplicația sa să vadă un volum mai mare de curse și venituri mai mari.
New York Taxi Workers Alliance, care îi reprezintă pe taximetriști și care se opune adesea companiilor bazate pe aplicații, a criticat înțelegerea, spunând că aceasta ar scădea salariul taximetriștilor față de ceea ce câștigă în prezent cu aparatele de taxat. Grupul intenționează să negocieze cu Uber în privința tarifelor, a declarat grupul.
„Structura tarifară care nu este suficientă pentru șoferii Uber nu va fi suficientă npentru șoferii de taxiuri galbene.
Șoferii au cheltuieli mai mari, cum ar fi plata medalionului și costurile mai mari ale mașinii”, a declarat directorul executiv al NYTWA, Bhairavi Desai.
Citește și: Uber, o nouă funcție necesară. Cum își dau seama dacă există persoane infectate
În afară de asta, metropola este un câmp de luptă cheie cu autoritățile de reglementare și cu lucrătorii din oraș. Acordul anunțat joi vine în contextul în care tot mai multe orașe încearcă să reglementeze creșterea explozivă a Uber.
Demersul este valabil și pentru alte servicii de transport bazate pe aplicații. New York a impus temporar un plafon pentru noile licențe pentru serviciile de transport cu mașina în 2018.
De asemenea, a fost primul oraș din SUA care a stabilit niveluri minime de salarizare pentru șoferi. Decizia venea după ce o serie de sinucideri ale șoferilor a determinat orașul să ia măsuri pentru a îmbunătăți condițiile de muncă ale acestora.
La nivel global, Uber Technologies Inc. a încorporat șoferii de taxi în sistemul său în ultimii ani. În Spania, compania a integrat taxiuri în Madrid, Malaga, Valencia și Barcelona.
În Columbia, a făcut echipă cu TaxExpress. Compania are peste 2 300 de șoferi activi . În același timp, reprezintă jumătate din toate cursele de taxi Uber din America Latină.
Compania are, de asemenea, relații cu operatori de software și flote de taxi din Austria, Germania, Hong Kong, Turcia și Coreea de Sud. Au existat indicii că tensiunile dintre Uber și serviciile de taxi au început să se dezghețe.
Detensionarea a venit după ce Uber s-a extins agresiv în domeniul foarte profitabil al livrărilor de alimente și avea nevoie de o ofertă tot mai mare de șoferi de livrare.
În timpul pandemiei, livrările de alimente ale Uber au depășit numărul de curse de pasageri, în timp ce milioane de persoane s-au adăpostit acasă.
Înregistrările brute pentru serviciile de livrare la Uber au ajuns la 13,4 miliarde de dolari în ultimul trimestru din 2021, comparativ cu 11,3 miliarde de dolari pentru cursele Uber.