Schimbarea importantă pentru tichetele salariaților din România. Ce se întâmplă de la 1 februarie

Schimbarea importantă pentru tichetele salariaților din România. Ce se întâmplă de la 1 februarie
Ce trebuie să știe românii despre tichetele de valoare

Mulți salariați beneficiază de tichete de masă, de creșă, culturale, cadou, dar și vouchere de vacanță. Ele sunt oferite de către angajatori, de multe ori în format tipărit. Totuși, metoda prin care ele sunt primite de români o să se schimbe total.

Cum o să fie oferite tichetele salariaților din România

Începând cu 1 februarie 2022, tichetele de masă, de creșă, culturale, cadou, ba chiar și voucherele de vacanță, o să fie oferite în format electronic. Schimbările sunt cuprinse într-o nouă ordonanță. Între timp, angajații vor putea să folosească până la expirare tichetele emise până la 31 ianuarie 2022.

Eliminarea tichetelor de valoare emise în format tipărit este prevăzută în OUG 130/2021, apărută în Monitorul Oficial. Biletele o să fie emise în format electronic, pe carduri speciale. Românii nu o să mai beneficieze de aceste lucruri ca până acum, așa că toată lumea trebuie să afle de respectivele schimbări.

De asemenea, ele mai pot să fie emise în format tipărit până la 31 ianuarie 2022. Angajații pot să folosească respectivele tichete până la expirarea valabilității lor. Biletele de valoare o să se emită pe card, în format electronic, începând cu data de 1 februarie 2022.

Ce modificări există

A mai fost făcută o modificare cu privire la aceste tichete. Legea biletelor de valoare se referea, până acum, la faptul că ele pot să fie acordate și altor categorii de beneficiari. Totuși, acest lucru nu mai este valabil începând cu data de 18 decembrie 2021, potrivit avocatnet.ro.

Mai exact, tichetele puteau să fie oferite pentru campanii de marketing, studiul pieței, pentru cheltuieli care au legătură cu reclama și publicitatea, pentru protocol și pentru promovarea pe piețe existente sau noi. De acum încolo, angajatorii vor putea să ofere bilete de valoare doar pentru angajații lor.

Motivul? Este precizat în nota de fundamentare care a însoțit OUG 130/2021 în forma sa de proiect că s-a constatat faptul că multe companii utilizau tichetele pentru a le oferi un beneficiu angajaților firmelor colaboratoare, respectiv agenților de vânzări, pentru îndeplinirea unor obiective.

Ce amenzi pot să plătească angajatorii

Astfel, Guvernul s-a decis ca posibilitatea ca angajatorii să ofere tichete de valoare și altor beneficiari să fie eliminată. Între timp, începând cu 28 decembrie 2021, firmele care nu o să respecte acest lucru ar putea să fie sancționate cu 14 puncte de amendă.

În perioada 28 – 31 decembrie 2021, în cazul în care o firmă este sancționată, ar trebui să fie plătită suma de 32.200 de lei, ținând cont de faptul că un punct-amendă reprezintă echivalentul unui salariu minim brut. Mai mult, amenda o să fie de 35.700 de lei începând cu 1 ianuarie 2022.