ING Bank și BCR au emis un mesaj important pentru clienții din România. Cele două bânci de află într-o situație neobișnuită. Mii de români au rămas fără bani. Motivele, mai jos.
UPDATE: Raiffeisen Bank și-a asumat oficial vina pentru acest incident. „Din cauza unei erori tehnice, unele dintre tranzacțiile efectuate de către clienți ai altor bănci la terminale Raiffeisen Bank în data de 30.01.2020 sau în data de 29.01.2020 au fost procesate de două ori. Lucrăm, împreună cu procesatorul de plăți, pentru remedierea situației în cel mai scurt timp posibil”, a transmis banca pe Facebook. Citește mai multe, AICI!
ING Bank a publicat, în urmă cu aproximativ 2 ore, un mesaj de atenționare pentru clienții băncii. Cauza: probleme apărute la tranzacții. Mai exact, cei de la ING Bank explică mai jos situația care le-a fost raportată de către clienți; situație confirmată de instituție.
Este vorba despre tranzacții dublate, lucru deloc nou cu care se confruntă banca și în special clienții ei. De altfel, pentru episodul din trecut, instituția a fost amendată de autorități. Despre întâmplare, ING spune că unele dintre tranzacțiile cu cardul făcute de către clienți la POS sau ATM, în data de 30.01.2020, ar putea apărea dublate în conturile acestora.
Banca susține că a primit lista de plăți cu date eronate de la una dintre băncile partenere ale cărui sisteme au fost utilizate pentru a procesa aceste plăți pentru români, așa că situația nu pare să aibă la bază probleme cu sistemele sale, ci cu cele ale băncii terțe. Pe de altă parte, ING nu spune și despre ce bancă este vorba.
Cei de la BCR au publicat un mesaj asemănător, în care dau vina pe cei de la ING. Practic, ING și BCR se acuză și jonglează cu vina, niciuna neasumându-și problemele generate. Autoritățile vor trebui să deslușească misterul și să sancționeze. ING Bank și BCR vor returna banii clienților în următoarele zile, drept urmare, sumele vor reveni în conturile păguboșilor după ce situațiile vor fi reglate.