Vești proaste pentru angajații Metrorex! Cu cât au fost tăiate salariile și la cât timp se reduce săptămâna de lucru? Schimbările ar avea loc de la data de 1 octombrie a.c. Iată detalii oficiale!
Angajații de la metrou ar putea avea parte de schimbări deloc bune. Salariile ar putea fi tăiate cu 20%, iar săptămâna de lucru redusă începând cu data de 1 octombrie de la cinci la patru zile. Aceasta este propunerea Directorului General.
Noul program de lucru nu se aplică și pentru șefii metroului care vor funcționa după vechile ‘reguli’. Programul angajaților ar urma să fie redus de la cinci la patru zile, măsură care ar putea intra în vigoare de la 1 octombrie, arată propunerea înaintată de directorul general în cadrul negocierilor cu Sindicatul.
Reducerea programului și implicit și a salariilor este cauzată de situația fondului de salarii care ar ajunge doar până în luna viitoare. Schimbările nu se aplică și în cazul șefilor de la metrou; director general, director de specialitate, şef serviciu, şef birou sau consilier al directorului general.
„Începând cu data de 1.10.2021 […] tot personalul Metrorex va avea program de lucru redus de la 5 la 4 zile pe săptămână, cu reducerea corespunzătoare a salariului, măsură care se aplică până la remedierea situaţiei care a cauzat reducerea programului de lucru.
Pe perioada reducerii programului de lucru, de la 5 la 4 zile pe săptămână, durata zilei de lucru va fi de 8 respectiv 7 ore pe zi, conform funcţiei şi locului de desfăşurare a activităţii fiecărui salariat în parte”, se arată în propunerea conducerii Metrorex către Sindicat, conform economica.ro.
Concret, propunerea în cauză înseamnă revenirea la salariile anterioare majorării cu 18% care a avut loc în toamna anului trecut. Creșterea în cauză a trezit un val de reacții negative fiind acordată în plină pandemie și măsluirea datelor financiare, mai arată fostul ministru al transporturilor, Cătălin Drulă.
Spaniolii de la FCC Construccion au depus pe 26 iulie o contestație la CNSC împotriva rezultatului procedurii. Concret, aceștia au contestat câștigarea licitației de către turcii de la Alarko și au cerut obligarea Metrorex la reevaluarea ofertelor și recalcularea punctajelor ofertelor admisibile.
„Obiectul procedurii îI constituie realizarea primei secţiuni a unei linii de metrou complet noi, reprezentând doar al doilea astfel de proiect de metrou demarat în România după Revoluție. Valoarea estimată a procedurii este de 1,27 miliarde de lei fără TVA. Astfel, procedura este una dintre cele mai importante şi valoroase proceduri de achiziție publică organizate în România.
Conform anunțului de participare, criteriul de atribuire aplicat este cel mai bun raport calitate – preț. Cu toate acestea, contrar standardelor legale dar și de diligență impuse de organizarea unei proceduri cu o valoale atât de mare, Entitatea Contractantă a încălcat documentația de atribuire şi prevederile legale:
Metrorex și-a încălcat propriul algoritm de calcul pentru determinarea punctajului ofertelor admisibile, cel puțin pentru oferta subscrisei și pentru oferta desemnată câștigătoare”, se arată în contestația spaniolilor.