Mulți români refuză munca pentru că salariile sunt mici, însă se pare că sunt refuzate acum chiar și salariile mari. Un antreprenor român are o afacere în Italia și se vaită că nu găsește personal chiar dacă oferă salarii competitive. Salariile sunt de peste 13.000 de lei, însă salariații se lasă așteptați.
Mâna de muncă calificată în anumite domenii este o mare problemă în această perioadă.
Cei mai mulți români muncesc în străinătate, astfel că antreprenorii români nu mai găsesc salariați, chiar dacă oferă salarii bune.
Un om de afaceri român nu găsește angajați chiar dacă salariile pe care le oferă sunt foarte bune.
Florin Sitaru, originar din Vâlcea, are o firmă de transport mărfuri în Piacenza, nordul Italiei. Omul are peste 30 de camioane, însă se confruntă cu o criză de personal acută, chiar dacă oferă salarii atractive, de până la 2.800 de euro.
„Nu mai găsesc personal competent. Aș accepta și începători, dar să aibă dorința de a învăța, să fie serioși. Le dăm chiar și banii înainte. Dar sunt din ce în ce mai puțini cei cu care se poate lucra. Unii vin și-mi spun că vor să stea o lună, apoi să plece. E o nebunie totală, o criză care a început acum un an și devine din ce în ce mai presantă. Am căutat la început în Italia, apoi și în România“, a spus Florin Sitaru, potrivit rotalianul.ro.
Bărbatul mai spune că respectă legislația din Italia în privința salarizării, astfel că șoferii au un program relaxat.
„Camioanele mele se întorc toate seara la garaj. Avem baie, bucătărie, service. Munca nu e multă, câteodată e de condus chiar 3 sau 4 ore pe zi. Noi nu îi punem pe șoferi la curse extenuante. Iar salariile sunt între 2200 și 2800 de euro, așa cum prevede contractul național. Se fac contracte pe timp nedeterminat. Dacă se întâmplă, rareori, să doarmă un șofer pe drum, are asigurată cazarea, 30 de euro pe noapte”, mai spune Florin Sitaru.
Cea mai mare parte dintre angajații lui Florin Sitaru sunt români, însă mai are și salariați macedoneni.
„Sunt din 2003 în Italia, mi-am adus aici familia. Din 2008 lucrez în sectorul transporturilor. Am început să cresc, încet încet. Apoi, ne-am diversificat activitățile, avem firma de transport, service pentru camioane, platforme de ajutor stradal. Afacerile au mers bine, inclusiv, sau mai ales la începutul pandemiei, în 2020. Șoferi erau, prețul motorinei scăzuse, de muncă era. Apoi, au început problemele”, a mai spus Florin Sitaru.