Vești proaste pentru cei care și fac planuri de călătorie în afara țării. Ryanair se retrage de pe patru aeroporturi din România. Anunțul oficial al operatorului de zboruri low-cost a fost făcut recent. Care sunt orașele care vor rămâne fără curse ale companiei.
Reprezentanții companiei aeriene au luat o decizie neașteptată în ceea ce privește cursele din țara noastră. Ryanair a anunțat că se retrage de pe patru aeroporturi din România pe care statul nu le mai „stimulează”.
Operatorul de zboruri low-cost a explicat decizia, precizând că aceasta a fost luată „din cauza lipsei de opțiuni de stimulare (n.r. subvenții) pe termen lung la aceste aeroporturi” potrivit boardingpass.ro.
Astfel, Ryanair a suspendat pe o perioadă nedeterminată cursele regulate operate de pe aeroporturile din Oradea, Sibiu, Suceava și Timișoara.
În condițiile în care compania irlandeză va renunța la zborurile de pe Aeroportul Internațional Sibiu (AIS) din 2023, conducerea aeroportului caută soluții pentru a veni în sprijinul pasagerilor.
„Nu am primit un document, am avut discuţii prin videoconferinţă în care ne-au anunţat (…) Ei mai au trei rute pe care le operează sezonul ăsta de iarnă, adică până la finalul lui martie, când se închid şi acele rute, iar celelalte le-au închis deja de vreo lună jumate – două”, a explicat directorul AIS, Marius Gîrdea, potrivit Agerpres.
În perioada verii, compania avea 24.000 de pasageri pe lună.
„Ne afectează, pentru că în vara asta au avut 9 destinaţii, cu 2 frecvenţe pe săptămână, ceea ce înseamnă 18 zboruri în fiecare săptămână, ceea ce nu e puţin, la nivel de lună, asta înseamnă undeva la 80 de zboruri, la capacitatea lor, dacă punem 150 de pasageri pe sens, adică 300 de pasageri la fiecare aterizare – decolare ori 80 înseamnă 24.000 de pasageri pe lună, în lunile de vară”, a precizat Marius Gîrdea.
Gîrdea a precizat că Ryanair se retrage de la Sibiu pentru că nu avea ocupate în proporţie de 90 la sută aeronavele, la fiecare decolare. Compania low-cost beneficia de reduceri de până la 50 % la tarifele aeroportului sibian.
„Ei nu au accesat la noi ajutoare de stat, pe alte aeroporturi au avut stimulente de genul acesta. La noi aveau în contract, politica comercială de stimulare de rute noi şi beneficiau de o serie de discount-uri la tariful de aterizare şi cel de pasager, la cel de aterizare, 50 % şi la pasageri, 40 %”, a arătat Marius Gîrdea.