Ryanair ar putea deveni cea mai mare companie aeriană low cost din Europa. De asemenea, iată ce a declarat Michael O’Leary, directorul general al companiei, despre rivalii săi, Wizzair și Easyjet. Ce spune șeful liniei aeriene despre extinderea firmei.
Directorul general al companiei aeriene Ryanair, Michael O’Leary, și-a declarat, recent, intențiile vis-a-vis de extinderea firmei sale low cost la nivel european, ceea ce ar putea face din adversarii Wizzair și EasyJet ținte pentru o eventuală preluare.
„În mod inevitabil, Europa se îndreaptă spre un rezultat similar cu cel din America de Nord, unde sunt trei transportatori foarte mari, cu costuri ridicate, și un transportator low-cost important”, a mărturisit directorul general Ryanair, Michael O’Leary.
Conform Agerpres, Jozsef Varadi, directorul general de la Wizz, își apără interesele firmei aeriene low cost, după ce ar fi declarat în repetate rânduri că baza sa de costuri este comparabilă cu cea a rivalilor de la Ryanair.
EasyJet, un jucător hibrid care se concentrează pe depășirea companiilor aeriene tradiționale pe principalele aeroporturi europene și care nu se consideră un competitor direct al Ryanair, nu a dorit să comenteze aceste declarații.
„Atât EasyJet cât și Wizz vor fi candidați pentru fuziuni&achiziții peste câțiva ani pentru că sunt blocați într-o zonă în care au tarife medii, costuri medii și nu pot să concureze cu noi la capitolul costuri sau prețuri.”, a completat directorul general Ryanair, potrivit profit.ro.
În urma unei întâlniri cu analiștii, după ce Ryanair a publicat rezultatele pentru primul semestru al anului financiar în curs, Michael O’Leary ar fi adus cuvinte de laudă la adresa rivalilor de la EasyJet.
Compania aeriană ar fi reușit să își construiască o poziție „comparabilă cu o fortăreață” pe aeroporturi costisitoare precum Gatwick din Londra, Charles de Gaulle din Paris, Geneva și Zurich.
Cu toate acestea, directorul Ryanair a evidențiat faptul că EasyJet a fost forțată de Ryanair să se retragă de pe piețe precum Italia și Portugalia.
În privința companiei Wizzair, Michael O’Leary susține că cea mai populară companie aeriană low cost din România s-ar fi extins foarte mult în Orientul Mijlociu, însă nu s-ar compara cu expansiunea Ryanair în unele zone din Europa Centrală și de Est, principala regiune de operațiuni a Wizz.
De asemenea, Michael O’Leary a mai spus că se așteaptă ca operatori aerieni precum TAP din Portugalia sau ITA din Italia să fie preluați în cele din urmă de rivali mai mari.