Toată lumea este familiară cu ideea de reclame. Acestea au rolul de a promova diferite produse, prin intermediul televizoarelor, social media sau afișe. Reclamele diferă în funcție de produs, de importanța acestuia. Unele sunt mai complexe, altele mai simple. Scopul principal este de a stârni curiozitatea publicului în a cumpăra produsul respectiv.
Majoritatea reclamelor sunt amuzante, gândite în așa fel încât să fie cât mai captivante și diferite. Cu toate acestea, de-a lungul timpului, unele reclame au fost interzise și nu au mai avut loc la TV. Motivele pot fi multiple, unele plasau produse interzise, ofereau informații false. În trecut, de exemplu, au existat reclame cu tentă rasistă.
Cu toții suntem familiarizați cu sucul 7up. În trecut, reclama la acest suc a fost interzisă, deoarece susținea că produsul lor este bun pentru bebeluși. În 1950, aceștia își promovau produsul sugerându-le mamelor să toarne sucul în laptele bebelușilor pentru un gust mai bun.
Este o firmă de cereale ce era diferită față de rivalii săi. Erau primele cereale ce conțineau vitaminele b și d. Este o reclamă destul de veche, însă, în ziua de azi, sigur nu ar scăpa necriticată. Reclama sugerează că, cu cât o femeie muncește mai mult, cu atât este mai frumoasă, fiind accentuată ideea de un bărbat ce apare în reclamă.
Este vorba de o reclamă a celor de la McDonald’s, ce se numește „promoția cu zâmbete”. În această reclamă, se regăsesc doi copii ce ce mâzgâlesc o pictură într-un muzeu, punând zâmbete pe ea. Această reclamă a stârnit multe critici, susținând că provoacă unii copii la vandalism.
Această reclamă se aseamănă cu cea de la cereale. Este vorba despre o reclamă la săpun de această dată. Conform unui citat din reclamă, bărbații nu iau în calcul cât de deșteaptă este o femeie, atât timp cât ea se spală cu Palmolive.
Rămânem la săpun de această dată, însă nu este vorba de discriminări împotriva femeilor, ci de rasism. Este o reclamă foarte veche, de la începutul firmei Fairy.
În imagine se poate observa cum un băiat de culoare albă, îl întreabă pe celălalt, de culoare neagră, de ce nu se spală cu săpunul fairy.
Reclama Telekom Smart Wifi a fost scoasă pentru că prezenta informații false. Aceștia ofereau internet gratuit, la priză și portabil pentru 24 de lei pe lună. În realitate, acest router îl primesc doar cei care nu au cablu telekom în zonă. De asemenea, viteza internetului prin router, este mult mai mică față de viteza internetului prin cablu, fapt ce nu a fost precizat. Cei de la telekom comercializau două produse diferite, unul gratuit, ce era menționat în reclamă, și unul contracost, despre care aflai după.
Este o reclamă la țigări ce îl are în rol principal pe Moș Crăciun. Până acum sună puțin ciudat, ce treabă are Moș Crăciun cu țigările? Ei bine, în reclamă este surprins idolul copiilor fumând.
Reclama a stârnit multe critici, susținând că un așa personaj nu ar trebui să fie folosit pentru a promova fumatul.
Chlorinol este o substanță toxică ce are efecte negative asupra pielii. În reclamă se află doi oameni de culoare neagră și unui de culoare albă. Cei doi oameni de culoarea neagră țin în mână substanța, oferind impresia că au folosit-o și din această cauză au pielea diferită.
Această reclamă era publicată de farmacii, subiectul reclamei fiind picăturile de cocaină. Acestea erau puse în anumite medicamente pentru a relaxa pacientul, folosite ca și anestezic.
Reclama a fost interzisă deoarece erau folosiți și doi copii pentru a promova produsul.
Videoclipul „Inevitabil va fi bine”, al Andrei, și „Așa, și?”, al trupei Vunk, au fost interzise și nu mai au loc pe TV. Motivul? Plasare de produse. Cu toate că nu este interzisă plasarea de produse, acest lucru nu este menționat conform legii..
Reclame la țigări electrice au fost interzise. Președintele CNA, Răzvan Popescu, susține că problema acestor reclame nu este produsul ce este promovat, ci apariția unor anumite persoane ce mimează acțiunea de a fuma.