27 feb. 2021 | 13:26

Rareș Bogdan, umilit de șoferii români de TIR. Cum i-au demontat toate minciunile spuse ieri

Știri generale
Rareș Bogdan, umilit de șoferii români de TIR. Cum i-au demontat toate minciunile spuse ieri
Rares Bogdan,si Ilie Matei, reprezentant al soferilor romani de TIR

Rareș Bogdan a fost umilit de șoferii români de TIR. După ce europarlamentarul s-a lăudat, joi, că a avut dreptate în legătură cu Pachetul de Mobilitate I, întrucât Comisia Europeană a confirmat că acesta n-a fost o prostie, un reprezentant al celor care conduc aceste autovehicule i-au dat o replică prin care a demontat toată declarația lui zeloasă.

Cum s-a lăudat Rareș Bogdan pe Facebook

Rareș Bogdan a publicat vineri seară un mesaj pe Facebook în care s-a lăudat pentru lupta pe care a dus-o pentru ”Pachetul Mobilitate I” ce i-ar ajuta pe transportatorii din România, precum și pe cei din Bulgaria, Cipru, Estonia, Ungaria, Polonia, Malta, Letonia, Lituania). Potrivit europarlamentarului, două studii comandate de Comisia Europeană arată că impactul obligării șoferilor de TIR să se întoarcă la bază o dată la 8 săptămâni și problema cabotajului ”ar putea fi devastatoare”.

”Nu doar pentru acest segment economic, ci și pentru mediu! Prevederile respective au fost introduse în Pachet fără studiu de impact, ceea ce mi se pare halucinant. Pachetul Mobilitate I contravine Pactului Ecologic European, e limpede! Prevederile respective vor avea ca efect faptul că în anul 2023 vor exista 3,3 milioane de tone suplimentare de emisii de CO2 anual. De asemenea, ar putea genera până la 704 tone de oxizi de azot (NOx) și 251 tone de particule (PM2.5)”, a scris el.

Cum au demontat șoferii români de TIR declarația lui Rareș Bogdan

Pe de altă parte, un reprezentant al șoferilor români de TIR, Ilie Matei, a demontat declarația lui Rareș Bogdan, tot pe Facebook. În primul rând, el i-a explicat europarlamentarului că, de fapt, cele opt săptămâni prevăzute în lege se referă la maşini, şi nu la oameni. În ceea ce privește șoferii, aceștia trebuie să ajungă la sediul social al firmei la o lună, nu la opt săptămâni. El a avertizat că va urma un efect de bumerang și a explicat de ce colegii lui preferă să lucreze în străinătate.

”Indirect, prin acțiunea de a anula acesta obligativitate de a se întoarce șoferul la sediul social, veți primi un efect de bumerang pe care firmele de profil îl resimt în ultimii ani, migrarea șoferilor profesioniști către firme din vest. Estimăm că sunt deja peste 150.000 de șoferi care au migrat în ultimii ani din cauza condițiilor precare de muncă, perioadelor lungi de delegare și lipsa unui cadru legal prin care se permite fraudarea Statului Român cu milioane de euro din diurne neimpozabile și acordarea salarizării minime, fapt ce duce la migrația masivă a oamenilor pregătiți din acesta branșă”, a scris el.

Șoferii români de TIR, către Rareș Bogdan: ”Nu veți face decât să creșteți numărul celor nemulțumiți”

De asemenea, Ilie Matei i-a explicat lui Rareș Bogdan că prin anularea acelui amendament nu va reuși decât să crească numărul celor nemulțumiți de perioadele lungi de delegare. Aceasta în contextul în care firmele de transport folosesc ”maximul de perioade pentru munca șoferilor, nu un minim”.

”Știți ce înseamnă să stai 2 luni într-o cabină 2/2, să gătești în frig și ploaie cu butelii de voiaj, să dormi în spații nesecurizate, să nu îți vezi familia decât prin telefon și în tot acest timp să muncești 15 ore pe zi în condițiile în care contractele sunt de 8 ore, 40 ore pe săptămână?”, a mai scris reprezentantul șoferilor români de TIR.

Ce îi recomandă șoferii români de TIR lui Rareș Bogdan

Mai mult, Ilie Matei i-a propus lui Rareș Bogdan o soluție de compromis. El este de părere că acel amendament să dispară, dar în același timp să existe libertatea de a se negocia între șoferul de TIR și angajator în privința perioadei de delegare.

”Vreți să ajutați această branșă, probabil cea mai mare din sectorul privat și al 5-lea cotizant la bugetul de stat?? Atunci ar trebui să începeți prin luptă pentru un preț corect per kilometru, că dacă nu știți, vestul lucrează pe un preț și estul primește cam 60% din acel preț!”, a mai scris Ilie Matei pe pagina lui de Facebook.

Parteneri
Care este numele real al lui Culiță Sterp. Ce apare în buletinul lui, de fapt
Redactia.ro
Clădirea emblematică din București, demolată. Palatul impunător a fost construit în mai puțin de un an
Click.ro
Decizie fără precedent a BEC. Un candidat la președinție trebuie să șteargă toate materialele de promovare online
Digi24
Imagini cu Mihaela Prigoană! Văduva afaceristului este cu mult mai tânără decât el FOTO
Vocea.biz
Femeia care le știa toate secretele rupe tăcerea! Ce a povestit Flora Năstase despre intimitatea relației dintre Adriana Bahmuțeanu și Silviu Prigoană. 'Silviu mă suna'
Unica.ro
Bizușa, „perla” Sălajului, lăsată de izbeliște. Pădurea a „înghițit” izvoarele termale
EVZ.ro
Adriana Bahmuțeanu, primele declarații după ce băieții ei au fost luați de Protecția Copilului. Fosta soție a lui Silviu Prigoană nu și-a văzut nici acum fiii
Spynews
Pensiile pe decembrie. Decizie la Ministerul Muncii: Era insuficient
Capital.ro
Victorie pentru Adriana Bahmuțeanu! Copiii ei au fost scoși din casa tatălui decedat. Ce se întâmplă acum cu Eduard și cu Maximus
Avantaje
750 de LEI GRATIS de la STAT! CERERILE se depun până pe 31 DECEMBRIE
Mediaflux
Breaking news! Alina Petre a obținut un ordin de protecție pentru 5 zile împotriva celui de care s-a despărțit, dar care îi este încă soț. Vedeta se teme pentru viața ei
Spynews.ro
Două alimente consumate zilnic de români s-au dovedit a fi cancerigene
Realitatea.net
Cod roșu de viscol în mai multe județe ale țării! În ce zone sunt așteptate ninsori și vânt puternic. Ce au anunțat meteorologii
Antena 1
Cine a inventat CNP-ul și CE ASCUNDE ultima CIFRA a CNP-ului? Dacă ai 3 sau 8 însemană că...
Shtiu.ro