Programul Rabla local 2022. Prin Programul Rabla local românii vor putea casa mașinile vechi direct contra unei sume de bani. Așadar, când începe programul și câți bani vor primi românii pentru mașinile vechi, vedeți în rândurile de mai jos ale articolului.
Prima ediţie a programului Rabla local, prin care românii îşi vor putea casa maşinile mai vechi de 15 ani în schimbul unui voucher de 3.000 de lei, va debuta la jumătatea lunii octombrie, conform directorului de Comunicare din cadrul Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor, Mihai Drăgan.
„Programul Rabla local îl lansăm, în premieră, la jumătatea lunii octombrie. Este un program care se adresează cetăţenilor care doresc să caseze maşini, dar nu neapărat să şi achiziţioneze una nouă. Sperăm să prefere transportul în comun, pentru că e o variantă foarte, foarte sănătoasă pentru mediu”, a declarat Mihai Drăgan.
Rabla Local a fost făcut după ce România are obligația prin PNRR să caseze până în 2026 nu mai puțin de 250 de mii de mașini mai vechi de 15 ani.
„Acest program îl lansăm pentru prima dată anul acesta, cu un buget de 50 de milioane de lei. Vom avea o primă de casare de 3.000 de lei pentru cetăţenii care doresc să-şi caseze maşinile, iar 80% din buget va fi suportat de către minister, prin Fondul pentru Mediu, şi 20% de către autoritatea publică locală.
„Programul se va desfăşura prin autorităţile publice locale, aşa că cetăţenii doritori trebuie să meargă la primărie şi să depună acolo dosarele pentru înscrierea în program”, a mai spus Mihai Drăgan, adăugând că bugetele pentru anii viitori la Rabla Local vor fi mai mari.
Autoritățile speră să caseze prin Rabla local, anul acesta, undeva în jurul a 20.000 de autovehicule vechi. Pe de altă parte, reprezentantul mediului s-a referit și la programele Rabla Plus și Rabla Clasic.
„Anul acesta, ministerul a oferit prin Fondul pentru Mediu cel mai mare buget din istoria programelor Rabla. Vorbim în total de peste 1,2 miliarde de lei, alocate în bugetele Rabla Clasic şi Rabla Plus pentru înnoirea pe de o parte a parcului auto, casarea maşinilor vechi şi achiziţionarea unora mai puţin poluante şi, bineînţeles, a maşinilor electrice şi hibrid plug-in”, a amintit Mihai Drăgan.
De asemenea, a fost lansată o nouă sesiune de finanţare pentru cele două programe, vinerea trecută. Aceasta a fost epuizată în 20 de minute de la deschidere pentru persoanele juridice, iar bugetul pentru persoanele fizice în mai puţin de două ore.
Până acum, în acest an, s-au cumpărat peste 5.000 de autovehicule electrice, dar cu siguranţă numărul va crește pentru că, după cum se cunoaște, sunt încă probleme cu componenta de livrări pentru acest tip de mașini, a mai spus directorul de comunicare din cadrul Ministerului Mediului.