Probleme grave cu rețelele de telefonie mobilă după picajul Facebook, Instagram și WhatsApp. Ce se întâmplă
Data de 4 octombrie 2021 este ziua în care s-a prăbușit internetul: Facebook, Instagram, WhatsApp, Amazon Web Services nu mai funcționează de ceva timp, împreună cu rețelele de telefonie mobilă AT&T, T-Mobile și Verizon.
UPDATE: Anunțul oficial, după ce au picat Facebook, Instagram, WhatsApp și Messenger
”Către comunitatea imensă de oameni și afaceri din fiecare colț al lumii care depind de noi: ne cerem scuze”, acesta a fost mesajul cât se poate de simplu, abstract și universal postat pe contul oficial de Twitter al Facebook. Imediat după, a venit și confirmarea că serviciile revin online.
Mark Zuckerberg nu s-a coborât însă pe Twitter pentru a-și cere scuze, ci a apelat la o postare pe Facebook la fel de sumară, fără vreun detaliu tehnic sau o explicație vagă. ”Facebook, Instagram, WhatsApp și Messenger revin online acum. Scuze pentru întreruperea de azi — Știu cât de mult depindeți de serviciile noastre pentru a rămâne conectați cu oamenii la care țineți”, este mesajul șefului Facebook de acum câteva ore. Postarea avea 500.000 comentarii la momentul redactării acestui material și 363.000 de distribuiri. Cele mai multe dintre sunt manifestări de ironie și sarcasm, surprinzător de puțină ură.
Citește și: Cât a picat Facebook, averea lui Mark Zuckerberg s-a dus în cap: acum, este după Bill Gates
Haos mondial după ce rețelele de socializare au picat
Facebook, Instagram, WhatsApp, Amazon Web Services sunt toate defectate, împreună cu serviciile de internet pe telefoanele acceptate de Verizon, T-Mobile și AT&T, informeaza metro.co.uk.
Primele care au picat au fost telefoanele mobile de la AT&T, Verizon și T-Mobile, luni, la ora 11.30 EST. La mai puțin de 10 minute distanță, Facebook, Instagram și WhatsApp – care sunt toate deținute de Facebook – s-au defectat. Problema, care durează de mai multe ore, i-a alarmat pe utilizatorii de internet. Cauza întreruperii este neconfirmată deocamdată.
Plângeri pe bandă rulantă
Verizon, T-Mobile și AT&T au căzut, blocând zeci de mii de utilizatori în întreaga lume. Utilizatorii din New York, Los Angeles și Dallas raportează o problemă cu serviciul de telefonie mobilă. Totodată, utilizatorii dezvăluie că smartphone-ul lor se conectează la internet prin WiFi, dar nu prin date mobile.
Down Detector, un serviciu online care monitorizează întreruperile de internet, arată rapoarte pentru fiecare rețea de telefonie mobilă care a început să cadă la câteva minute după ce toate aplicațiile Facebook s-au prăbușit (Vezi FOTO în GALERIE).
Care ar fi cauza defecțiunii
Unii speculează că întreruperile sunt conectate, dar niciuna dintre companii nu a confirmat acest lucru până acum. Se zvonește că una dintre cauze ar fi scandalul generat de Frances Haugen. Numele fostului manager de produs în cadrul companiei a apărut recent în presa de scandal. Acesta face acuzații grave!
Un om-cheie din Facebook a rupt tăcerea
De curând, a ieșit la iveală misteriosul „deepthroat” în cazul noilor dezvăluiri legate de Facebook. Numele ei este Frances Haugen și a lucrat timp de doi ani ca inginer IT în cadrul companiei celebre. Sătulă de nedreptățile pe care le-a văzut, de-a lungul timpului, femeia a decis să rupă tăcerea. Așa că a adunat zeci de documente, pe care le-a transmis publicației americane Wall Street Journal și, în cele din urmă, a acceptat un interviu la emisiunea „60 de minute”, difuzată pe CBS News. Acolo a aruncat bomba:
„Facebook a arătat întotdeauna că preferă profitul decât siguranța utilizatorilor. Au crezut că, dacă ar schimba algoritmii pentru a face sistemul mai sigur, oamenii ar petrece mai puțin timp pe rețelele de socializare, vor face clic mai puțin pe anunțuri, iar Facebook ar câștiga mai puțini bani.”, a spus Haugen în interviu.