Consiliul Local a adoptat noi tarife, prin acestea, cei de la conducere speră să încurajeze cetățenii să colecteze gunoiul selectiv. Decizia vine după un efort administrativ de peste jumătate de an al administrației Sectorului 2.
Proiectul a fost adoptat joi, cu 14 voturi pentru, 9 împotrivă și nicio abținere. Proiectul de hotărâre care impune noile tarife a fost inițiat de către primarul Radu Mihaiu. Prin urmare, cetățenii Sectorului 2 urmează să achite 437,23 lei pentru colectarea, transportul, sortarea dar și depozitarea unei tone de deșeuri reziduale.
De asemenea, aceștia vor plăti 0,99 lei pentru colectarea, transportul, sortarea și depozitarea unei tone de deșeuri reciclabile colectate separat. Acesta este un tarif subvenționat de primărie, încercând să încurajeze colectarea separată.
În același timp, cetățenii Sectorului 2 București vor fi nevoiți să plătească suma de 576,64 de lei fără TVA pentru colectarea, transportul, sortarea și depozitarea unei tone de gunoi depus necorespunzător, în amestec de deșeuri reciclabile cu cele nereciclabile.
Potrivit acestor date, cine selectează gunoiul va plăti 0,99 de lei pentru o întreagă tonă de deșeuri reciclabile. Singura condiție ar fi să le ducă la gunoi separat. Pe de cealaltă parte, cine nu selectează gunoiul, vor fi obligați să plătească 576,64 de lei pentru fiecare tonă de gunoi aruncată.
Oamenii din Sectorul 2 care locuiesc la casă își vor încheia propriile contracte cu Supercom SA. Vor achita aceste tarife în funcție de cât gunoi produc și modul în care îl aruncă. În schimb, pentru cei ce stau la bloc, cei care vor încheia contractele cu Supercom SA sunt asociațiile de proprietari.
Deocamdată, administrația Sectorului 2 nu a decis încă momentul în care se vor aplica aceste tarife. Momentan, cetățenii vor achita, în continuare, taxa de 10 lei pe lună de persoană. Acest lucru înseamnă ridicarea, transportul, selectarea și depozitarea gunoiului, indiferent dacă îl selectează sau nu.
„Avem o diferență (o suplimentare – n.red.) la colectarea și transportul deșeurilor menajere de 23 de milioane de lei (la care se adaugă alte sume pentru depozitarea gunoiului – n.red.).
Motivul: când am votat bugetul, speram că vom avea, în curând, tarifele aprobate. Dar nu le-am avut, așa că cetățenii n-au putut încheia contracte.
A plătit primăria, iar sumele nu erau prinse în buget. S-a impus taxa de 10 lei de persoană. Așa că banii se vor recupera ulterior, din acea taxă.
O parte din sumă – circa 5,6 milione de lei – merge la spălatul străzilor. Avem și proiect ca să nu mai ridicăm praful și să putem să respirăm.
Pentru deszăpezire, o diferență (suplimentare -n.red.) de 4 milioane de lei (…)
Am avut restanțe din 2020 de aproape 14 milioane de lei. Și datorită proastei gestionări a deșeurilor, avem de plată 2 amenzi de 9,5 milioane”, a mai spus Radu Mihaiu.