Poliția Locală din București trece la mașini electrice începând cu anul viitor, dar doar dacă va fi semnat bugetul pentru 2019, ca să aibă cu ce să le plătească.
Dacă civilii sunt obligați, sub o formă sau alta, să-și ia mașini nepoluante, și instituțiile de stat trebuie să se conformeze, tot din banii tăi, că așa funcționează sistemul.
Poliția Locală este dispusă să plătească până la 1,52 de milioane de lei pentru zece mașini electrice și un vehicul hibrid. A fost lansată licitația și se așteaptă ofertanți până pe 8 ianuarie 2019.
Mașinile electrice dorite de Poliția Locală trebuie să fie fabricate în 2018, deci să respecte noile reglementări europene, să aibă patru uși, motor de minimum 100 de cai-putere și o autonomie de cel puțin 230 de kilometri.
Pentru că sunt vehicule electrice, bateria va impune niște limite, prin urmare, se dorește una de minimum 40 kWh, cu un timp de încărcare full de maxim 16 ore (preferabil nu mai mult) și încărcare rapidă în 45 de minute. La acestea se mai adaug și câteva pretenții necesare: geamuri electrice măcar la ușile din față, tapițerie textilă de culoare închisă, ca să țină la murdărie, ABS și senzori de parcare sau asistență la parcare.
Evident, fiind vorba de mașini de poliție, culorile trebuie să fie albastru, alb, negru, fie o combinație între ele.
Potrivit economica.net, valoarea totală a contractului va fi de 1,52 milioane de lei, din care 138.273 sunt rezervați vehiculului hibrid, iar restul, 1,38 milioane de lei, celor zece mașini electrice.
Ca să participe la licitație, companiile trebuie să se înscrie în programele Rabla și Rabla Plus, iar câștigătorul trebuie să livreze autoturismele în maximum o lună de la data emiterii ordinului de furnizare. În plus, prin contract, se obligă să asigure și o stație de încărcare rapidă, fără costuri adiţionale din partea Poliției.
Mașinile trebuie să aibă garanție de cel puțin 60 de luni, fără limită de kilometri și o garanție separată pentru baterie, de minimum opt luni.
În ceea ce privește costurile, Poliția Locală ia în considerare preţul ofertei (55%), autonomia maşinii (13%), consumul (12%), timpul de încărcare a bateriei, termenul de furnizare, masa maşinii şi garanţia extinsă (fiecare cu câte 5%).
București ar deveni, astfel, al doilea oraș din România în care Poliția va fi dotată cu mașini electrice, după ce Cluj-Napoca lui Emil Boc a introdus deja vehiculele nepoluante în parcul auto al Poliției.