Primăria Capitalei, condusă de Gabriela Firea, speră ca pasarela pietonală cu structură metalică și din sticlă, să sporească siguranța pietonilor și fluidizarea traficului din București.
Prima pasarela pentru care s-a realizat deja un studiu de fezabilitate va fi construită pe Șoseaua București – Ploiești, lângă Fântâna Miorița. Ar urma să aibă o lungime de 140 de metri, o lățime de trei metri, înălțime de 22 de metri și va costa peste șapte milioane de lei.
Hotnews a obținut acces la studiul de fezabilitate cu privire la pasarelă și a publicat câteva imagini și informații care dezvăluie cum ar trebui să arate uriașa construcție.
Pasarela pietonală va avea o structură metalică, cu balustrade din metal și din sticlă care va “filtra” razele puternice ultraviolete (adică vei fi sigur că nu intri într-o seră, unde să iei foc sau să te sufoci de căldură vara).
Construcția va fi prevăzută și cu lifturi, iar zona pietonală va fi pavată cu beton amprentat care imită scoarța de copac.
Pasarela pietonală ar urma să înlocuiască trecerea de pietoni de la sol deja existentă, dar care este periculoasă. La fel ca în Occident, pasarelele sporesc siguranța pietonilor (asta dacă nu sunt comozi și nu aleg, totuși, să-și riște viața traversând tot ilegal) și fluidizează traficul rutier în zona respectivă, pentru că nu va mai fi nevoie de semafoare sau de semne de circulație pentru acordarea priorității.
Dezavantajul pasarelelor este că sunt mai greu de întreținut și foarte costisitoare. Beneficiile sunt însă uriașe.
Marea problemă o constituie arhitectura pasarelei, întrucât, în zonă se află mai multe obiective turistice și monumente istorice: Muzeul Minovici, Gara Băneasa, Parcul Regele Mihai I al României (fostul Herăstrău). Conform sursei citate, studiul de fezabilitate nu precizează cum sau dacă imaginea acestora va fi afectată. După cum se poate vedea, pasarela ar urma să aibă o arhitectură futuristă, care nu se va încadra deloc în peisajul cvasiinterbelic al zonei.
În total Primăria Capitalei dorește să construiască 11 pasarele ciclo-pietonale (adică pentru pietoni și bicicliști deopotrivă). Ai aflat unde va fi construită una dintre ele. Iată unde vor fi construite celelalte zece: