Un oraș din România are în plan să construiască un tunel pentru ca turiștii care merg la munte să nu blocheze circulația. Traficul a devenit un subiect extrem de dezbătut în țara noastră, iar asta pentru că există un număr impresionant de mașini, iar infrastructura și locurile de parcare nu fac față. În acest sens, autoritățile unui oraș se gândesc să construiască un pasaj subteran de aproximativ un kilometru lungime.
Primarul municipiului a anunțat că a demarat studiul de prefezabilitate pentru construcția pasajului care va scoate circulația din centrul orașului.
Reșița vrea să aibă un trafic mai fluid, așa că proiectul este extrem de necesar, spune Ioan Popa, edilul municipiului, pentru ca în zonă să nu se întâmple ca pe Valea Prahovei, unde șoferii așteaptă ore în șir în trafic pentru a ajunge la stațiuni.
Pasajul subteran din Reșița se vrea un fel de centură a orașului prin care șoferii pot ocoli centrul municipiului și să evite, astfel, aglomerația și ambuteiajele.
„Tunelul ăsta ar urma să fie un fel de centură a orașului, de peste 800 de metri. Am comandat deja un studiu de prefezabilitate și urmează studiu de fezabilitate, ca să vedem ce costuri o să avem.
Practic, preia circulația de pe Caransebeș și Lugoj-Timișoara, cei care vin de pe autostradă, la kilometru 8 al Reșiței.
Preluăm acolo circulația pe un semi-inel de centură, de cinci kilometri, care e deja proiectat și suntem cu el la Compania Națională de Investiții, și o duce în zona uzinelor, a haldei de zgură.
De acolo vrem să facem o subtraversare de circa 800 de metri, pe sub stația de tratare a apei. Am ajunge în zona de la ieșirea spre Muntele Semenic”, spune primarul.
Edilul crede că este singura soluție pentru ca Reșița să nu devină Valea Prahovei, cunoscută pentru timpul de așteptare pe care șoferii îl petrec în mașini.
“Estimarea noastră este că, după ce vom termina telegondola și vom finaliza domeniul turistic de sus din munte, Secu, Gărâna Trei Ape, Văliug, vom avea câteva mii de mașini pe zi, cu turiști, care ar trebui să penetreze tot orașul.
Se va crea un trafic similar cu ce se întâmplă pe Valea Prahovei. Prin acest tunel încercăm să evităm intrarea acestor oameni în oraș, în special în perioadele de weekend”, a mai declarat primarul Reșiței.
El a mai declarat că pentru un astfel de proiect, costurile pot ajunge la sume de 12-14 milioane de euro.