După ani de zile în care România a suferit din cazua lipsei de infrastructură spre nodurile economice importante, acum asistăm la o explozie de proiecte, așa se face că vorbim azi de oraşul din România care va avea o nouă autostradă, și care are doar 7.000 de locuitori, dar este important pentru economie.
După 1990, ca urmare a schimbărilor socio-economice, România a avut nevoie de intervenția statului și de construcția de autostrăzi, de fapt puncte importante de legătură între marile orașe, puncte strategice din punct de vedere economic. Din nefericire, toate proiectele demarate au avut extrem de multe hopuri, întârzieri, tergiversări, iar la acest moment nu putem spune că infrastructura este ceea ce ne-am fi dorit.
Cu toate astea, statul a demarat o serie de noi proiecte de anvergură, iar conform Ministerului Transporturilor, și de ceea ce anunța CNAIR, vorbim deja de un nou lot scos la licitație, fiind vorba de un nou drum de mare viteză care va lega Autostrada Soarelui de unul din nodurile economice extrem de importante, din la sud-estul țării.
În baza documentelor Companiei de Autostrăzi, vorbim despre faptul că se construieşte o nouă autostradă, iar conform datelor oraşul din România care va avea o nouă autostradă este Techirghiol.
Proiectul, denumit „Alternativa Techirhiol” a fost depus de compania statului la Agenția pentru Achizții Publice (ANAP), și va consta în construcția unei rute alternative, drum de mare viteză, ce va face legătura între nodul economic de aici și restul țării, conform Hotnews.ro.
Un alt scop al acestei construcții este și evitarea aglomerațiilor în trafic care apar în fiecare an, în perioada sezonului estival, către cele două stațiuni de aici, Eforie Nord și Eforie Sud, cea mai veche staţiune de pe litoralul românesc.
Din caietul de sarcini reiese că drumul va avea o lungime de 30,59 km, cu cel puțin 4 noduri rutiere și, cel mai important, nodul de legătură pe o lungime de 4 km cu Autostrada Soarelui, București-Constanța.
Situat în zona litoralului românesc, Techirgjil se întinde pe doar 46 de km, dar cu o industrie farmaceutică extrem de dezvoltată, bazată pe extracțiile ingredientelor din lacul cu proprietăți vindecătoare cu același nume.
De-a lungul anilor, orașul a devenit un punct economic important în zonă, și nu numai, iar noul proiect de infrastructură va avea potențialul de ridica și mai mult economia zonei.
Din aceleași documente reiese că valoarea totală a acestui drum de mare viteză se ridică la cel puțin 5,74 miliarde de lei cu TVA, iar durata contractului scos la licitație este de 48 de luni, din care doar 36 sunt efectiv de execuție.