De mai bine de 40 de ani, mai precis, de la semnarea contractului dintre statul comunist și constructorul francez, Citroën, se produc automobile la Craiova. Inițial, dictatorul Nicolae Ceaușescu s-a gândit că ar fi bine venită o a doua marcă de mașini în Republica Socialistă România și, astfel, Oltcit a devenit primul autovehicul low-cost care s-a vândut în Occident. Însă, la scurt timp a urmat un eveniment care a condus la creșterea masivă a prețurilor la petrol, ceea ce a afectat puternic industria auto. Ce a decis atunci liderul PCR, aflați în rândurile de mai jos.
La începutul anilor ’70, dictatorul comunist Nicolae Ceaușescu a găsit utilă ideea de a fabrica o a doua marcă de mașini în Republica Socialistă România și așa a apărut, pe piața de la Craiova, Oltcit. Autovehiculul low-cost a devenit faimos în Occident, unde a fost la mare căutare, însă, criza petrolieră din anul 1973 a condus la creșterea masivă a prețurilor la petrol, și, prin urmare, a afectat puternic și industria auto.
În acel moment, fabrica Dacia (realizată de statul român cu Renault), funcționa deja din 1966, iar cetățenii români așteptau de ani buni pe liste pentru a putea prinde o mașină.
Acesta a fost momentul în care Ceaușescu a considerat oportun să introducă un nou tip de mașină pe piață – una mică, economică, de oraș și destinată, în special, tinerilor. Pe atunci, compania auto Citroën era grav afectată de criza petrolului, iar când la conducerea ei a ajuns Geoges Taylor (care a lucrat patru decenii la rivala Peugeot), negocierile au mers strună, astfel că la data de 30 decembrie 1976, se semna contractul de construire a societăţii mixte româno-franceze Oltcit, „Citroën-ul din Oltenia“, notează historia.ro.
În ceea ce privește acțiunile, Guvernul român deținea 64%, iar Citroën restul de 36%. La un an distanță, în 1977, începea construirea fabricii de la Craiova, tehnologia fiind adusă de la francezi. Uzina se întindea pe o suprafață de 350.000 de metri pătraţi, iar platforma industrială avea 114 hectare de teren.