Vești bune pentru români, dar mai ales pentru bucureșteni. Centura Capitalei va avea parte, în sfârșit, de o gură de aer, după ce drumul se va lărgi. În acest sens, se deschid noi șantiere în zona Jilava – Măgurele. În ce constau noile construcții și cum va ajunge centura în subteran.
Ministerul Transporturiolor a făcut un anunț important pentru toți bucureștenii. De la oficial aflăm că a fost avizat în Consiliul Tehnico-Economic al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere CNAIR Proiectul Tehnic de Execuție pentru lărgirea la patru benzi a Centurii București (Lotul II) dinspre Domnești (lot 1) spre Jilava (DN5).
,,Se va deschide încă un șantier pe Centura Capitalei:A fost avizat în Consiliul Tehnico-Economic al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere CNAIR Proiectul Tehnic de Execuție pentru lărgirea la 4 benzi a centurii București (lotul 2) dinspre Domnești (lot 1) spre Jilava (DN5). ”, a scris pe Facebook Ionel Scrioșteanu, secretar de stat la Ministerul Transporturilor.
Oficialul a explicat că pasul imediat următor implică emiterea Autorizației de Construire, iar conform estimărilor, execuția efectivă va începe în luna decembrie a acestui an. Acest moment marcant marchează etapa în care proiectul trece de la stadiul de planificare la cel practic, deschizând calea către realizarea efectivă a construcției.
Oficialul a oferit detalii importante despre proiectul la care se va lucra începând din luna decembrie. După obținerea autorizației de Construire, echipele responsabile își vor putea începe activitatea.
Ionel Scrioșteanu, secretar de stat la Ministerul Transporturilor, a explicat în ce constă proiectul. Astfel, oficialul spune că principala idee este amenajarea unor intersecții pe trei nivele, pentru fluidizarea traficului din Capitală, care este tot mai dificil de la an la an:
I𝗻𝘁𝗲𝗿𝘀𝗲𝗰𝘁𝗶𝗲 𝗖𝗲𝗻𝘁𝘂𝗿𝗮 𝗕𝘂𝗰𝘂𝗿𝗲𝘀𝘁𝗶 – 𝗗𝗡𝟱 𝗝𝗶𝗹𝗮𝘃𝗮 (𝗶𝗻𝗰𝗹𝘂𝘀𝗶𝘃 𝗿𝗲𝗮𝗯𝗶𝗹𝗶𝘁𝗮𝗿𝗲𝗮 𝗽𝗮𝘀𝗮𝗷𝘂𝗹𝘂𝗶 𝗽𝗲𝘀𝘁𝗲 𝗗𝗡𝟱)
Nivel -1: pasaj subteran existent pe DN5
Nivel 0: amenajare bretele de viraj la dreapta și sensuri giratorii pentru întoarcere și bretele de legătură existente cu DN5
Nivel 1: pasaj suprateran pe centură, amenajat la 4 benzi
𝗣𝗮𝘀𝗮𝗷 𝘀𝘂𝗯𝘁𝗲𝗿𝗮𝗻 𝗖𝗲𝗻𝘁𝘂𝗿𝗮 𝗕𝘂𝗰𝘂𝗿𝗲𝘀𝘁𝗶 – 𝗗𝗖𝟭𝟴 (𝗠𝗮𝗴𝘂𝗿𝗲𝗹𝗲)
Nivel -1: pasaj subteran pe Centura București, amenajat la 4 benzi
Nivel 0: se amenajează bretele de viraj la dreapta și sens giratoriu pentru întoarcere, se menține breteaua de legătură cu DC18 și se amenajează o bretea nouă pentru eliminarea virajelor la stânga pe DC18
Nivel 1: pasaj suprateran pe centură
I𝗻𝘁𝗲𝗿𝘀𝗲𝗰𝘁𝗶𝗲 𝗖𝗲𝗻𝘁𝘂𝗿𝗮 𝗕𝘂𝗰𝘂𝗿𝗲𝘀𝘁𝗶 – 𝗗𝗡𝟲 (𝗕𝗿𝗮𝗴𝗮𝗱𝗶𝗿𝘂 – 𝗖𝗼𝗿𝗻𝗲𝘁𝘂)
Nivel -1: pasaj subteran pe Centura București, amenajat la 4 benzi
Nivel 0: se amenajează bretele de viraj la dreapta și sens giratoriu pentru întoarcere, se menține breteaua de legătură cu DN6
Nivel 1: pasaj suprateran existent pe DN6
Află și: Descoperire istorică la autostrada Sibiu – Pitești. Arheologilor nu le-a venit să creadă
În cadrul Centurii Bucureștiului, denumită și Drumul Național de Centură București (DNCB) în jumătatea de Nord, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a inițiat o nouă licitație pentru reînceperea lucrărilor de lărgire la patru benzi, pe tronsonul DN 2-A2, inclusiv pasajul Cernica.
Dacă semnarea contractului are loc în vara anului viitor conform estimărilor, atunci deschiderea șantierului este prevăzută pentru primăvara anului 2025. Prin urmare, această dezvoltare indică existența a două loturi cu lucrări majore care vor fi desfășurate pe actuala centură a capitalei.
La finele acestei luni, se va deschide circulației publice primul tronson al Autostrăzii de Centură a Capitalei. Cu o lungime de 10 km, acest segment reprezintă doar 10% din totalul autostrăzii planificate de 100 km.
Citește și: Când va fi gata autostrada care va lega România de Grecia. Vei ajunge în câteva ore pe plajele elene
Constructorul lotului 2 Nord a finalizat lucrările pe cei 19 km contractați, cu opt luni înainte de termenul stabilit. Cu toate acestea, este important de menționat că jumătate din acest tronson nu va fi deschis încă circulației, fiind planificată finalizarea completă a Autostrăzii de Centură în 2026, cu condiția respectării tuturor termenelor.
În prezent, echipele de muncitori sunt concentrare pe detaliile finale ale tronsonului de autostradă care va fi inaugurat înainte de 1 decembrie. Acest progres în construcția autostrăzii marchează un moment semnificativ în dezvoltarea infrastructurii, cu promisiunea unui beneficiu considerabil pentru mobilitatea din zona Capitalei.
„Cei care au făcut lotizarea asta nu s-au dus până în DN2. Au considerat necesar că trebuie să se termine acest lot cu 2 km înainte de DN2, dar remediul e următorul: cei care au Lotul 3, li se va aproba proiectul tehnic în săptămânile viitoare, ceea ce înseamnă că vor intra în această bucată rapid în execuție”, a spus Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor.
În prezent, din cele șapte tronsoane ale Autostrăzii de Centură, cinci se află în stadiul de construcție. Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a subliniat că, până la încheierea acestui an, aproximativ 44 de km din totalul Autostrăzii de Centură (A0) vor fi finalizați.
Se preconizează că începând cu începutul lunii decembrie, vor fi deschise pentru circulație publică primii 10 km din Lotul 2 Sud, situat între Jilava și Bragadiru. Faptul că Bucureștiul este, în prezent, singura capitală din Uniunea Europeană fără o autostradă de centură este un aspect notabil, iar progresul actual în construcția Autostrăzii de Centură aduce cu sine speranțe că acest deficit va fi remediat în viitorul apropiat.