O nouă fabrică de proporții în România. Angajările vor curge pe bandă rulantă, investiție de zeci de milioane
Unul din cei mai importanți jucători locali pe piața de îngrijire personală, cu o istorie îndelungată, anunță noi investiții de producție, în valoarea de peste 40 de milioane de euro. Investiția este într-o nouă fabrică și tehnologii, iar oficialii companiei spun că, odată cu aceste demersuri, speră la o creștere pozitivă a rezultatelor financiare pentru perioada următoare.
Vânzări pe piața de îngrijire personală din Europa de Est în creștere
În 2022, dimensiunea pieței de îngrijire a pielii din Europa de Est a fost de 5,12 miliarde de dolari. Se preconizează că piața va crește cu peste 6% în perioada 2023-2026. Principalele țări de pe piața de îngrijire a pielii din Europa de Est sunt Polonia, Turcia, România și Republica Cehă, iar în urmă cu doi ani, Polonia a deținut cea mai mare cotă valorică în sectorul de îngrijire a pielii în 2021.
În afară de efectele evidente ale pandemiei asupra vânzărilor și de recesiunea economică ulterioară, anul 2022 a fost o provocare pentru toate industriile, cu creșteri ale prețurilor la transport, energie și materii prime. Cu toate acestea, piața de frumusețe a dat dovadă de rezistență datorită rezultatelor bune obținute de unele categorii de produse.
Vezi și: Produsele cosmetice din trecut pe care nu le-ai mai folosi astăzi. Ce foloseau femeile
Piața de îngrijire personală va reprezenta 34% din piața globală
Această creștere a fost condusă de piața de îngrijire a pielii, o categorie care trebuie să fie în centrul atenției brandurilor de frumusețe în următorii ani. Estimările indică faptul că skincare a crescut cu 10% în 2022 și va reprezenta 34% din piața globală de beauty până în 2024. Mai exact, experții văd un potențial de creștere în îngrijirea pielii și a părului de tip „frumusețe curată”, precum și în segmente de afaceri precum dermocosmeticele.
Performanțele pieței de machiaj și parfumuri vor depinde de restricțiile sociale determinate de pandemii și de utilizarea măștilor în fiecare regiune. Canalele de distribuție online, în special comerțul electronic și, mai recent, comerțul social, vor fi, de asemenea, motoare importante pentru următorii ani.
Vezi și: Pericolele din produsele cosmetice. Ce nu trebuie să cumperi niciodată
Printre marii producători din Europa de Est se numără și compania de la Cluj, Farmec, cu o istorie de ani de zile în domeniu și o creștere a afacerilor pe acest segment extrem de importantă. În cel mai recent comunicat, compania anunță o investiție de peste 40 de milioane de euro. Citește mai departe și vezi despre ce este vorba.
Compania Farmec anunță o nouă fabrică de proporții în România
Istoria modernă a companiei pe piața de îngrijire personală începe în 1967, când Farmec devine primul producător de creme și emulsii „Gerovital H3” create de celebrul profesor Doctor Ana Aslan. Astăzi, compania Farmec produce peste 400 de produse cosmetice, acoperind o gamă largă de utilizare.
Vezi și: Secretul anti-îmbătrânire al Anei Aslan. Ce făcea când îi era foame: „Nu se sătura niciodată”
Planul de expansiune al afacerilor companiei au început cu mult timp în urmă, iar în 2014, de exemplu, compania investea 3,2 milioane de dolari în noi linii tehnologice la unitatea de producție din Cluj-Napoca. Anul acesta Farmec anunță investiții masive într-o nouă fabrică de proporții în România, conform Profit.ro, mai exact la Apahida, construcția noii linii de producție fiind stabilită pentru 2024.
Oficialii companiei speră ca, odată cu deschiderea acestei noi fabrici, să crească și capacitatea de producție de până la 100%, spune Mircea Turdean, Directorul General al companiei. În acest moment, în afară de linia de producție de la Cluj, Farmec deține 8 magazine proprii și alte 20 de magazine sub un alt brand de succes, Gerovital.