Apare o nouă capcană pentru şoferi pe şosele, în România. Șoferii români s-ar putea să aibă o grijă în plus atunci când se află la volan. Aşa ar putea lua amenzi uriaşe. Care este avertismentul poliţiştilor, vedeți un pic mai jos.
Sunt vești proaste pentru șoferii din România după ce s-a aflat că radarele fixe ar putea să reapară după 10 ani, pe șoselele din țară, conform unei inițiative de creștere a siguranței în trafic, care se regăsește în cadrul Planului Național de Redresare și Reziliență.
Ministerul Transporturilor anunță că țara noastră este singurul stat din Uniunea Europeană care nu are radare fixe.
Planul de a fi instalate radare fixe face parte din Strategia Națională de Siguranță Rutieră 2022-2030 și cuprinde montarea a 300 de radare mobile și 500 de camere video pe șoselele din România.
Planul va costa o sumă uriașă, întrucât fiecare radar mobil va costa în medie 12.850 de euro, iar fiecare cameră de viteză costă circa 62.500 de euro.
Acestea vor face parte dintr-un sistem automatizat care va putea amenda șoferii conectându-se la bazele de date ale Poliției Române pentru identificarea celor care care apasă mult prea tare pedala de accelerație.
Astfel, operaționalizarea sistemului denumit e-SIGUR, parte a acestei această inițiative, se va face în maximum doi ani de la intrarea în vigoare a legii, care acum se află acum în fază de proiect.
De asemenea, ministerul Transporturilor a anunțat că Valea Oltului va fi printre primele tronsoane rutiere unde se vor instala din nou radarele fixe, ca parte a arterei București – Sibiu (A1 / DN7 / E81). Apoi, radarele fixe vorapărea pe DN1, între Bucureşti – Braşov și Autostrada Soarelui, de la București până la Mangalia.
Pe cele trei artere foarte circulate din România ar urma să se monteze nu mai puțin de 131 de radare fixe.
Pe de altă parte, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, anunță că primii kilometri ai autostrăzii Sibiu-Pitești tot mai aproape de finalizare.
„Progresul fizic al lucrărilor pe șantierul Secțiunii 1 (Sibiu – Boița) a ajuns la 90%. Pe șantier se execută acum următoarele lucrări:
– așternerea asfaltului
– montarea parapetului de protecție și a împrejmuirilor
– trasarea marcajelor
– realizarea conexiunii cu Varianta de Ocolire Sibiu
– realizarea bretelelor la Nodul Rutier Sibiu
– racordarea cu DN 7
– vopsirea structurilor
– montarea rosturilor de dilatare”, a scris Sorin Grindeanu pe pagina sa socială.