În 1993, Ioan Ciolan punea bzele unei din cele mai importante companii de pe piața de bricolaj din România. Compania ”Ambient” lua ființă la Sibiu, și în mai puțin de 4 ani avea 7 magazine proprii. În toate cele șapte magazine se comercializau materiale pentru finisaje, instalații și produse pentru amenajarea locuinței. De atunci au trecut 28 de ani, iar acum, la început de an, se pare că lucrurile nu mai funcționează așa cum trebuie.
Timp de 22 de ani compania de bricolaj ”Ambient” a fost un concurent direct celor de la Praktiker și Bricostor. Intrând pe piață, încă din 1993, compania a vândut aceleași materiale de construcții, finisaje și pentru amenajarea locuințelor, la prețuri competitive.
De-a lungul anilor compania a ajuns la afeceri în valoare de peste 850 de milioane de lei. Cu peste 2.500 de angajaţi numai în zona de vest a țării, Ambient a rezistat pe piață până în 2015, când își anunța insolvența.
Tot atunci s-a trecut la faza de reorganizare a companiei, proces ce a durat, inclusiv până în 2020. Din păcate criza generată de pandemie, dar și criza economică a determinat compania să-și declare falimentul. Administratorul judiciar Sibinsolv anunța la finele anului trecut demararea procedurii de faliment în Buletinul Procedurilor de Insolvenţă.
”Solicităm judecătorului sindic deschiderea procedurii falimentului, în concordanţă cu hotărârea Adunării Creditorilor“, arată sursa citată, conform Ziarului Financiar.
Compania a depus o cerere de insolvență la instanța de la Sibiu. În 2015 cerea aprobarea acesteia pentru a începe un proces de reorganizare. Decizia de faliment a venit după ce Ambient nu a reușit să atragă fondurile necesare pentru finanțarea fondului de rulment. Acest lucru s-a încercat în cei patru ani de reorganizare și restructurare a companiei.
”Evoluția sectorului construcțiilor și a comerțului cu amănuntul cu materiale de construcție în ultimii ani a arătat că piața internă rămâne una dificilă.
Doar firmele care au reușit să adopte măsuri pentru consolidarea și eficientizarea afacerii au reușit să depășească dificultățile din această perioadă.”, anunțau oficialii companiei.
La acel moment Ambient avea 12 magazine în România, și peste 2.500 de angajați. În anul în care a cerut procedura de reorganizare și restructurare, vânzările companiei scădeau cu peste 20%.
Pierderile erau estimate la aproximativ 112 milioane de euro. La acel moment, inițiatorul companiei, Ioan Ciolan, deținea peste 70% din acțiunile Ambient.
Cu un an înainte afaceristul vindea 10% din companie unui fond controlat de creditorul BCR pentru a achita o parte din datoria companiei.
Cu toate aceste demersuri, din păcate, Ambient nu a reușit să se mențină pe piață, iar începutul de an 2021 o trimite spre faliment și, implicit, desființare.