Companiile de securitate anunță tot mai multe tentative de fraudă prin diferite metode. Cea mai recentă, spun specialiștii, a apărut de la începutul lunii august și implică mesaje trimise clienților Poștei Române. În respectivele mesaje se cere o plată vamală suplimentară pentru un anume colet. Avertizările specialiștilor Bitdefender spun că acest gen de practici nu fac altceva decât să golească conturile celor vizați de aceste mesaje.
Genul acesta de practici, de fraudă și înșelătorile, au apărut din ce în ce mai des în România. Una din marile companii de securitate, Bitdefender, a emis un nou comunicat în care trage încă un semnal de alarmă. De la începutul acestei lunii, anumiți clienți primesc mesaje din partea așa-zișilor reprezentanți ai Poștei Române, prin care li se cer sume modice de taxa vamale pentru diferite colete. Mesajele, de fapt, sun noi forme de fraudă și înșelăciune.
Numai că, în spatele acestor mesaje, stau de fapt hackerii care sustrag din conturile victimelor sume mari de bani. Comunicatul companiei spune că au fost identificate IP-urile hackerilor și că se încearcă stoparea acestui nou fenomen de fraudă.
„Mii de email-uri frauduloase în care oamenii sunt notificaţi că pachetul lor nu a putut fi livrat din cauza neachitării unei taxe vamale de 3,54 lei au fost trimise începând de duminică către ţinte din România de pe IP-uri care aparent provin din Statele Unite ale Americii.”, anunță Bitdefender.
Procesul prin care hackerii ajung în posesia banilor victimelor este foarte simplu. În mesajul trimis, spun cei de la Bitdefender, se cer datele bancare, ulterior aceștia reușind să spargă parolele și să golească conturile victimelor. Specialiștii Bitdefender recomandă să nu se ia în considerare astfel de mesaje și să fie anunțate imediat organele abilitate pentru a rezolva situația.
„Mesajul primit îndeamnă ţintele să acceseze un link pentru a finaliza plata şi a li se confirma expedierea coletului. După accesarea link-ului, victimele le oferă atacatorilor datele lor bancare, care pot fi folosite mai apoi de către hackeri pentru a goli conturile compromise.
Conform notificărilor postate de-a lungul timpului de către Poşta Română, compania comunică cu proprii clienţi doar prin intermediul adreselor oficiale (suportclienti@posta-romana.ro, noreply@posta-romana.ro) şi nu solicită plata unor taxe vamale prin intermediul unor astfel de mesaje. De asemenea, compania nu cere clienţilor să furnizeze parole, date cu caracter personal, numere de card sau alte informaţii bancare.”, se menţionează în comunicatul emis de Bitdefender pe data de 8 augst 2021.