De aproximativ o săptămână 18 vapoare cu animale vii sunt blocate în zona Canalului Suez. Din acestea, 11 sunt din România. Potrivit Animals International, vor rămâne în curând fără apă și hrană. La bordul celor 18 vapoare, sunt în jur de 130.000 de animale ce așteaptă să fie salvate.
Din cele 18 vapoare blocate în zona Canalului Suez, 11 provin din România, 5 din Spania și 2 din Columbia. Canalul a fost a fost blocat marți, 23 martie, de un cargo uriaș. 6 din cele 11 nave cu animale vii din România erau deja programate să ajungă la destinație, potrivit Animals International România. Dacă instalațiile pentru desalinizare, acestea vor rămâne în scurt timp fără resurse, apă și hrană, punând în pericol viața animalelor. Cele 11 vapoare cu animale din România se numesc: Sea Star Livestock, Harmony Livestock, Tulip, Dragon, Jersey, Lady Maria, Al Farouk, Lady Rasha, Britta K, Taiba și Mariona Star.
ANSVSA a luat, zilele trecute, decizia ca animalele să fie debarcate în porturi din apropiere, deoarece riscul de a rămâne fără resurse e mare. Cu toate acestea, Animals International spune că animalele din România nu pot fi debarcate în porturi din regiune. Acest lucru se datorează faptului că există un embargo către Siria, iar Liban și Egipt nu au acord bilateral cu țara noastră pentru comerț cu oi și capre. De asemenea, Israel are anumite condiții foarte strice în ceea ce privește transportul de animale. Prin urmare, toate vapoarele trebuie să revină cât mai repede în România. Această decizia a fost luată ieri, pe 28 martie.
Cei din organizație susțin că este obligatoriu ca animalele să revină în țară cât mai urgent. În caz contrar, este posibil să avem de a face cu cel mai mare dezastru comercial din istoria comerțului cu animale vii. Din 24 martie, navele din România ce transportă animale vii, nu mai au voie să părăsească țara dacă trebuie să traverseze Canalul Suez. Au fost contactați reprezentanții transporturilor pentru a se asigura că la bordul navelor există destulă apă și hrană pentru zilele ce urmează. De asemenea, au identificat surse de suplimentare în cazul în care deblocarea canalului este prelungită.
„Precizăm că, fiecare navă de transport pentru animale se încarcă suplimentar cu 25% apă şi furaje peste cantitatea estimată pentru durata călătoriei, în conformitate cu prevederile Regulamentului 1/2005/CE. Menţionăm că toate navele de transport pentru animale autorizate dispun de instalaţii de desalinizare, asigurându-se astfel apa potabilă necesară”, se arată în comunicat.