01 nov. 2023 | 19:22

Motivul pentru decoraţiunile şi dulciurile de Crăciun au apărut în magazine din octombrie. Tactica retailerilor funcţionează perfect

Utile
Motivul pentru decoraţiunile şi dulciurile de Crăciun au apărut în magazine din octombrie. Tactica retailerilor funcţionează perfect
Autorii studiului spun că au luat în considerare doar impactul imaginilor de Crăciun

În fiecare an, se pare că magazinele pun decorațiuni de sărbători și cântă colinde de Crăciun din ce în ce mai devreme. Ambianța este menită să răspândească veselie și să le reamintească consumatorilor că este timpul să facă cumpărături serioase. Dar, pentru cei care nu știu, există și motivul pentru decoraţiunile şi dulciurile de Crăciun au apărut în magazine din octombrie, air tactica retailerilor funcţionează perfect și se oglindește în numărul mare de vânzări, de la an, la an.

Decoraţiunile şi dulciurile de Crăciun, doar o practică de marketing?

Această manifestare aproape omniprezentă a veseliei de sezon coincide cu cea mai aglomerată și mai importantă perioadă a anului pentru magazine.

Află aici despre: Lidl dă lovitura cu aceste cadouri de Crăciun. Sunt la preţuri foarte mici, intră din 2 noiembrie în magazine. Va fi mare bătaie pe ele

Este, de asemenea, o perioadă în care consumatorii sunt predispuși să fie nervoși din cauza aglomerației, dezamăgiți dacă un comerciant nu are un articol în stoc sau de-a dreptul iritați dacă un vânzător face o greșeală.

Motivul pentru decoraţiunile şi dulciurile de Crăciun au apărut în magazine din octombrie. Tactica retailerilor funcţionează perfect

Coincide cu cea mai aglomerată și mai importantă perioadă a anului pentru magazine

Și, deși se știe de mult timp că magazinele de vânzare cu amănuntul pot stabili o ambianță pentru a atrage, de exemplu, dorința consumatorilor, de exemplu, prin difuzarea de muzică clasică sau prin publicitate pentru articole de lux, cercetările comerciale au ignorat în mare măsură rolul decorului de sărbători.

Un nou studiu încearcă să rectifice acest lucru, întrebându-se ce impact au de fapt toate sclipiciurile și ghirlandele asupra stării de spirit a cumpărătorilor. Ajută oare la calmarea consumatorilor și la îmbunătățirea atitudinii lor față de vânzători? Sau ar putea avea un efect opus?

Vezi și: Cele mai neinspirate cadouri de Crăciun. Să nu le oferi, niciodată!

Răspunsul, conform cercetării, este că are un pic din ambele. Autorii studiului au descoperit că răspunsurile specifice provocate de decor depind de o serie de factori, inclusiv dacă consumatorii au sau nu un trecut religios și dacă au avut ei înșiși o experiență dezamăgitoare în domeniul comerțului cu amănuntul sau dacă au fost martori la un eveniment de acest gen care a avut loc cu altcineva.

Care este motivul pentru decoraţiunile şi dulciurile de Crăciun au apărut în magazine din octombrie

Autorii studiului spun că au luat în considerare doar impactul imaginilor de Crăciun, atât cele religioase, cât și cele laice, subliniind că este cel mai familiar și mai răspândit tip de iconografie de sărbătoare care poate fi analizat.

Deși există o tendință generală de secularizare în țările occidentale, un studiu al Pew Research Center din 2015 a constatat că 85,6% dintre clienții marilor magazineă au fost crescuți într-o familie creștină, indiferent de ce cult religios ar fi vorba, ceea ce înseamnă că imaginile de Crăciun, chiar și într-un cadru comercial, ar trebui să rezoneze cu majoritatea oamenilor, chiar dacă nu practică această religie.

Motivul pentru decoraţiunile şi dulciurile de Crăciun au apărut în magazine din octombrie. Tactica retailerilor funcţionează perfect

Prezența simbolurilor asociate tindsă îi facă pe oamenii să se simtă mai iertători față de vânzătorii

Pe parcursul a șapte experimente cu aproximativ 2.000 de participanți selectați aleatoriu, autorii au descoperit că prezența simbolurilor asociate cu Crăciunul tindea să îi facă pe oamenii cu un trecut religios să se simtă mai iertători față de vânzătorii care au făcut o greșeală sau care i-au dezamăgit în mod direct în timpul unei tranzacții.

Vezi și: Cadouri pentru femei sub 50 de lei. Ce poți lua de Crăciun dacă nu ai bugetul mare

În același timp, autorii studiului avertizează că încorporarea simbolurilor religioase specifice în mediul de vânzare cu amănuntul nu este un panaceu pentru reacțiile negative ale consumatorilor, chiar și în rândul cumpărătorilor cu origini religioase.

Tactica retailerilor de marketing funcţionează perfect

De fapt, efectele negative ale faptului de a vedea un alt client tratat necorespunzător au persistat mult timp după întâlnirea de serviciu în sine: Cumpărătorii nemulțumiți au fost mai predispuși să răspândească un cuvânt negativ din gură în gură sau să se orienteze către magazine concurente după astfel de circumstanțe.

„Această perspectivă sugerează că managerii ar trebui să abordeze cu prudență orice decizie privind încorporarea simbolurilor asociate cu sărbătorile religioase în peisajul serviciilor”, scriu autorii.

Pe de altă parte, deși nu am vrea să credem asta, motivul pentru decoraţiunile şi dulciurile de Crăciun au apărut în magazine din octombrie ține și de planul de marketing al fiecărui retaileri, în acest mod reușind, sau sperând, să-și atragă și mai mulți clienți în perioada premergătoare Sărbătorilor de iarnă, iar un început a fost chiar Halloween-ul, care a adus în buzunarele comercianților sume frumușele.

Vezi despre: Oraşul din România cu cel mai frumos târg de Crăciun. Nu, nu este Sibiu. Mulţi nu au mers niciodată aici

Motivul pentru decoraţiunile şi dulciurile de Crăciun au apărut în magazine din octombrie. Tactica retailerilor funcţionează perfect

Tactica retailerilor de marketing funcţionează perfect

Bineînțeles, cea mai bună modalitate de a păstra cumpărătorii mulțumiți este un serviciu de asistență pentru clienți, și campani de marketing bine făcute și promoții exact la acele produse care sunt cele mai căutate în această perioadă.

Concluzie

Un pic de strălucire de sărbători poate face sezonul luminos și poate chiar ajuta cumpărătorii să fie mai iertători cu angajații în anumite situații, dar nu poate înlocui o interacțiune ușoară și pozitivă între consumator și angajat. Dar, poate atrage o anume parte a clientelei și-și pot majora veniturile și profiturile.

Parteneri
De ce s-a stins, de fapt, actorul Mircea Diaconu. Fiica sa vine cu dezvăluiri cutremurătoare. "Am sufletul sfâșiat"
Redactia.ro
Cum se denunțau vecinii unii pe alții la Securitate:„Aflându-se în casă, cu ușa deschisă, s-a exprimat într-un mod imposibil de reprodus la adresa tov. Ceaușescu“
Click.ro
Ultimele mesaje trimise de pe front de soldații ruși. „E un munte de cadavre”. Mărturii cutremurătoare
Digi24
Imagini cu Mihaela Prigoană! Văduva afaceristului este cu mult mai tânără decât el FOTO
Vocea.biz
Care este 'marele păcat' pe care credincioșii îl fac în Ajunul Crăciunului. Preotul Vasile Ioana avertizează: 'Dragii mei, vă implor! Nu se face!'
Unica.ro
Cel mai dement scenariu despre Biden: Mort din 2019, înlocuit de un actor sau robot
EVZ.ro
Dima Trofim revine pe micile ecrane şi se alătură distribuţiei serialului original Iubire cu parfum de lavandă: „De foarte mult timp îmi doream să mă reîntorc la actorie”
Spynews
Lovitură imensă pentru Călin Georgescu. Ar putea fi descalificat. Nu se aștepta la una ca asta
Capital.ro
Pentru el s-a transformat Maria Popovici? A fost surprinsă la ceas de seară cu un bărbat elegant și galant. Divorțul de Mincu a schimbat-o radical. 20 de imagini în care nu o mai recunoști
Avantaje
CĂLIN GEORGESCU, la CURTEA de APEL! DECIZIE privind ANULAREA ALEGERILOR
Mediaflux
Dima Trofim revine pe micile ecrane şi se alătură distribuţiei serialului original Iubire cu parfum de lavandă: „De foarte mult timp îmi doream să mă reîntorc la actorie”
Spynews.ro
Două alimente consumate zilnic de români s-au dovedit a fi cancerigene
Realitatea.net
Mireasa sezon 10. Mesajul Laurei și al lui Mihai după ce au câștigat Marele Premiu. Ce au transmis cei doi
Antena 1
Cine a inventat CNP-ul și CE ASCUNDE ultima CIFRA a CNP-ului? Dacă ai 3 sau 8 însemană că...
Shtiu.ro