Uzina Vehicule Dacia își închide porțile pentru scurt timp. Nu este pentru prima dată când se întâmplă asta, iar anunțul oficial este venit chiar din partea companiei. Care este motivul pentru care Dacia oprește temporar uzina de la Mioveni.
Dacia își oprește din nou producția de automobile de la Mioveni, temporar, pentru numai o zi.
Motivul pentru această zi pierdută este criza de componente, conform unui anunț transmis salariaților.
Decizia a fost luată la scurt timp după ce circa 900 de dealeri și jurnaliști din toată Europa au vizitat atât fabrica, precum și sediul din București, acela fiind momentul lansării umei serii de anunțuri.
În timpul cât fabrica va fi închisă vor fi desfășurate activități pe mai multe domenii, în mod excepțional: mentenanță, piese de schimb și CKD, proiecte, pregătire și livrare vehicule către clienți, activități specifice 5 S.
De asemenea, uzina Mecanică și Șasiuri își va opri activitatea, însă va lucra în departamentul Motoare, pe proiectul HR 12 (motorul hibrid de pe Jogger), Turnătorie (pentru clienți externi plus asigurare demaraj proiecte), Uzinaj Aluminiu, pentru proiecte, precum și lucrări de mentenanță.
În plus, personalul care va sta acasă va fi plătit cu condițiile de șomaj tehnic, respectiv 85% din salariu și tichet de masă. Ultima oprire a uzinei Dacia din Mioveni a fost cauzată tot de criza de componente și s-a făcut fost în luna aprilie, chiar înainte de Paște, fiind strânse, cu tot cu zilele libere, șase zile de oprire a producției.
Dacia a înregistrat în luna mai a acestui an o creștere a producției față de luna asemănătoare a anului 2022, cu 11,2%, fiind asamblate 31.929 de mașini, cu aproape 50% mai mult decât în aprilie, când a fost dispusă oprirea de șase zile a fabricii.
Cumulat, de la începutul anului 2023, Uzinele Dacia a construit 147.295 de autoturisme, cu 12,4% mai multe decât în anul 2022, în perioada similară.
Nu în ultimul rând, conform presei de specialitate din străinătate, industria auto din toată Europa se confruntă cu un fenomen de încetinire a producției.
Ce se întâmplă acum este un revers al crizei de semiconductori înregistrată anul trecut. De asemenea, scăderea cererii suprapusă peste onorarea comenzilor anterioare, au creeat nevoia ca uzinele să-și reajusteze ritmul de producție al autoturismelor.