Un magazin dintr-un oraș dintr-o țară aflată la capătul lumii l-a travestit pe Moș Crăciun într-un personaj dubios care a stârnit indignare. Să vezi înainte de sărbători un moș în chiloți și ciorapi care-ți amintesc de prostituție nu vezi în fiecare zi.
Se întâmplă în Auckland, în Noua Zeelandă, o țară care, prin tradiție, prețuia și cinstea masculinitatea nu fără temei, ci pe fapte istorice, apreciate în întreaga lume.
Azi, dacă te duci ca turist în Noua Zeelandă la magazinul Ponsonby Centre din Auckland, o să te întâmpine de pe acoperiș un burtos ciudat cu barbă, semidezbrăcat, cu o umbrelă în mână, care nu te duce deloc cu gândul la Crăciun, ci la un bordel pentru homosexuali.
Această caricatură tridimensională uriașă ar fi, de fapt, o combinație de prost gust între Mary Poppins și Moș Crăciun, dar nu-i niciuna dintre cele trei variante.
De ce au făcut reprezentanții magazinului așa ceva? Pentru că, aparent, Moș Crăciun este doar un construct social, pe care oamenii și l-au imaginat prea mult timp ca fiind un bărbat alb heterosexual. Pentru cei de la Ponsonby Centre, Moș Crăciun ar trebui să aibă orice sex, rasă, orientare sexuală și chiar și preferințe vestimentare neobișnuite.
Cum îi explici unui copil că Moșul Crăciun nu mai e ce a văzut el în desenele animate, ci acel omuleț cu aparente apucături pedofile? Simplu: n-ai cum.
“Reprezentarea noastră despre Moș Crăciun poate fi Mary Poppins sau oricine altcineva de rasă, sex și persuasiunea pe care ne-o imaginăm. Compania Coca-Cola n-are un monopol asupra cum arată el sau ea”, a declarat un purtător de cuvânt al magazinului cu pricina pentru New Zeeland Herald.
Evident, au fost și clienți deranjați profund de Moșul Crăciun efeminizat în cel mai umilitor mod cu putință. Ai putea spune că e o jignire la adresa tuturor.