Nu mai puțin de 7000 de avioane de călători ale companiei Boeing vor trece printr-un proces de reparație, in cauza unei probleme care a făcut deja victime.
Te aștepți în continuare ca cel mai sigur mod de transport din lume să constea în călătoriile cu avionul. Din păcate, în ultimii ani au ieșit la iveală mai multe evenimente care au atestat contrariul. De această dată este vorba de compania Boeing care a recunoscut că ar exista o problemă la aproximativ 7000 de avioane Boeing 737 și că respectivele aeronave ar trebui să sufere niște modificări în următoarea perioadă pentru a fi sigure.
Anunțul a fost făcut în urma unui eveniment dramatic care s-a petrecut în prima jumătate a anului trecut. Decizia radicală a fost luată însă abia acum de către oficialii companiei din cauza investigațiilor. În consecință, Boeing trebuie să modifice 7.000 de avioane după ce o pasageră a fost expulzată printr-o fereastră și a murit. Problemele cu Boeing 737 s-au multiplicat dramatic. Noul model Max este reținut la sol de multe luni după două prăbușiri catastrofale, iar acum producătorul a acceptat să modifice 7.000 de avioane mai vechi pentru a evita repetarea unei tragedii în timpul zborului.
Martorii evenimentului au rămas șocați. Cursa 1380 a lui Southwest Airlines opera pe traseul New York spre Dallas în data de 18 aprilie 2018. În timp ce avionul 737-700 naviga la o altitudine de 32.000 de picioare (aproape 11.000 m), o paletă de ventilator cu o fisură nedetectată s-a rupt și a lovit carcasa motorului. Investigatorii accidentului au tras concluzia că forța impactului a provocat dezintegrarea nacelei.
Ca referință, aceasta din urmă este mai degrabă o componentă a structurii avionului decât a motorului. În doar câteva momente, bucăți din nacelă au perforat exteriorul avionului în zona scaunului 14A, unde s-a desprins fereastra din structura avionului. Întrucât cabina s-a depresurizat rapid, Jennifer Riordan, pasagera de pe locul 14A, a fost parțial absorbită în afara ferestrei. Pasageri și echipajul au reușit s-o tragă înapoi, dar a murit mai târziu din cauza rănilor.
În privința companiilor care sunt cele mai afectate de acest caz, Southwest și Ryanair sunt primele pe listă. NTSB a concluzionat că există o vulnerabilitate structurală potențială în carcasa motoarelor tuturor avioanelor Boeing „Next Generation” (NG). Acestea sunt versiuni ale bimotoarelor cu sufix -600, -700, -800 și -900. Southwest are peste 700 de astfel de avioane, mai multe decât oricare alt transportator. Ryanair este cel mai mare operator cu acest tip din Europa: toate cele 450 de avioane din flota sa sunt Boeing 737-800.