Metrorex a schimbat tariful pentru parcarea din Străulești. Pentru că un leu pe oră pentru fiecare mașină parcată era prea mult, conform scuzelor românilor, Metrorex a decis să ieftinească substanțial taxa.
„Din 4 februarie 2019, tariful pentru parcarea în Terminalul Multimodal Străulești va fi de 50 de bani/mașină/oră”, anunță reprezentanții Metrorex pe pagina de Facebook a instituției.
Aceștia încearcă să-ți explice și că e bine să-ți lași mașina la marginea Bucureștiului și că tariful este mai mic decât ți se pare, pentru că în alte țări se plătește mai mult:
„Park and Ride-ul de la Străulești reprezintă o soluție unică în București, care oferă siguranță și confort posesorilor de autoturisme. Prețul extrem de avantajos față de prețul pieței poate fi un motiv în plus pentru posesorii de autoturisme de a-și lăsa mașinile într-o parcare nouă, modernă, cu multiple funcțiuni pentru cei care călătoresc dinspre periferie spre centrul orașului.”
„Sistemul park&ride are ca scop reducerea congestiei traficului urban și furnizarea mai multor modalități de transport pentru publicul călător, respectiv: metroul, transportul urban de suprafață, transportul preorășenesc și asigurarea condițiilor de parcare pentru transportul cu autoturismul personal.”
Parcarea de la Străulești a costat 363 de milioane de lei cu TVA. De altfel, construcția și amenajările periferice sunt ireproșabile.
Terminalul multimodal este supraetajat (parter + trei etaje), așa cum ar trebui să fie toate parcările de acum încolo.
Terminalul cuprinde un parcaj pentru 660 de autovehicule, sală de aşteptare pentru călătorii transportului public orăşenesc şi interurban, precum şi autogară cu 11 locuri de parcare. Au fost făcute și lifturi de acces în parcajul suprateran, precum şi cu acces direct către staţia de metrou Străuleşti, prin intermediul unei galerii subterane dotate cu trotuare mobile şi luminatoare ce oferă lumină naturală.
Depoul Străuleşti are o suprafaţă de 11.000 de metri pătraţi şi 13 linii, unde pot fi garate sau reparate, în acelaşi timp, şapte trenuri.
Au fost amenajate și spaţii verzi adiacente drumurilor de acces, dar şi un teren de sport, deci respectă și normele europene de construcție urbană. În cadrul depoului au fost prevăzute spaţiile necesare atelierelor de întreţinere a materialului rulant, dormitoare pentru mecanici cu lumină naturală, precum şi dotările şi echipamentele tehnice necesare (strung, vinciuri, poduri rulante, canale de revizie, staţie de spălare, etc.).