O serie de meserii vor deveni din ce în ce mai căutate în următorii ani, în timp ce altele vor dispărea, câtă vreme noile tehnologii ne schimbă în mod constant viața și duc la apariția de noi profesii. Viața de astăzi diferă mult de cea pe care am trăit-o acum 10 ori 20 de ani, și va fi la del de diferită de cea pe care o vom trăi într-un deceniu.
La ce să ne așteptăm noi și copiii noștri? Ce joburi vor fi la mare căutare și bine remunerate? Despre asta vom vorbi în rândurile ce urmează.
1. Vânzători cu bune aptitudini de comunicare
Deprinderea de a convinge oamenii să cumpere produsele și/sau ideile tale, te va ajuta foarte mult în obținerea a ceea ce-ți dorești în viață, (fie el un loc de muncă râvnit, o afacere avantajoasă sau o relație personală).
Concurența pe piața muncii este într-o constantă creștere, iar „lupta” se va da pentru acele persoane care vor vinde cu ușurință bunurile și serviciile companiilor.
2. Specialiști în publicitatea online și marketing
Din cauza faptului că pe internet se promovează o varietate de produse/servicii/idei, a devenit din ce în ce mai dificil să atragi atenția unor potențiali clienți. Specialiștii în promovare online vor câștiga bani frumoși și vor fi literalmente „vânați”.
3. Programatori
Omenirea este de-a dreptul în mâinile programatorilor și a programelor codificate de ei, deoarece fiecare site, fiecare aplicație sau chiar mașină folosește un cod. Astfel că, experții în domeniul inteligenței artificiale sunt la mare căutare.
4. Cercetătorii în marketing
Ei sunt oamenii care adună o cantitate uriașă de date despre fiecare dintre noi, zilnic: unde ne deplasăm, ce cumpărăm, ce folosim sau preferăm.
Totodată, specialiștii cred că medicii, avocații și inginerii vor fi la fel de importanți pentru societate, cum sunt și în prezent.
„Va creşte cota avocaţilor, căci se întâmplă multe litigii, cea a medicilor, fie aceştia cu cabinete mici, individuale. Se va accentua rolul meseriilor de tip <coaching> – tocmai pentru că profesioniştii sunt, mulţi dintre ei, dezorientaţi în privinţa propriului viitor şi a felului în care este cazul să-şi contureze cariera, identitatea profesională”, spunea Mihaela Nicola, CEO-ul The Group.