Mesajul unei tinere românce pentru Ministerul Educației. Gianina este printre cele mai strălucite minți din lume

Mesajul unei tinere românce pentru Ministerul Educației. Gianina este printre cele mai strălucite minți din lume

Tinerii români, unii dintre ei adevărate genii, au reușit să-și formeze cariere de prestigiu, dar peste hotare, nu în țară, în condițiile în care România are nevoie de specialiști în mai toate domeniile de activitate.  Unul din acești tineri a ajuns la unul din cele mai prestigioase instituții din lume, vorbim aici de Institutul Max Planck de Ornitologie din Germania, ce face parte din Societatea Max Planck, aceasta din urmă fiind una dintre cele mai prestigioase organizaţii de cercetare fundamentală din Germania şi din lume.

Mesajul unei tinere românce pentru Ministerul Educației. Gianina este printre cele mai strălucite minți din lume
Mesajul unei tinere românce pentru Ministerul Educației. Gianina este printre cele mai strălucite minți din lume

Gianina este printre cele mai strălucite minți din lume

Tânăra despre care vorbim se numește Gianina Ungurean, iar povestea ei începe de pe băncile şcolii generale din oraşul natal, Câmpulung Moldovenesc, acolo unde a întâlnit un profesor care avea să îşi pună amprenta asupra parcursului ei educaţional.

„Probabil mulţi dintre noi avem un mentor care la un moment dat ne-a deschis apetitul pentru o anumită materie, iar în cazul meu este vorba de doamna profesoară Belamia Ichim, de la Școala Gimnazială ”Bogdan Vodă”,care mi-a transmis pasiunea pentru chimie”, ne-a spus Gianina.

Fiind pasionată de ceea ce face și fiind și un om muncitor dar și datorită rezultatelor foarte bune la olimpiadele naţionale de chimie, tânăra a fost acceptată la Institutul Naţional de Știinţe Aplicate (INSA) din Lyon, una dintre cele mai bine cotate şcoli de ingineri din Franţa. După absolvirea Colegiului Naţional „Dragoş Vodă”, din orașul natal, Gianina se mută la Lyon, aici alegând să se specializeze în biochimie şi biotehnologii. Dincolo de materiile pe care le-a studiat, cei cinci ani petrecuţi în cadrul facultăţii din Lyon au ajutat-o pe tânără să îşi dezvolte gândirea critică, să se adapteze cu uşurinţă în situaţii profesionale noi şi i-au oferit oportunitatea de a descoperi pas cu pas lumea profesională.

În toată această perioadă Gianina a avut nevoie și de banii necesari pentru traiul zilnic, așa că la un moment dat, a lucrat pentru a câştiga câţiva bănuţi care, împreună cu bursa pe care o primea de la facultate, îi permiteau să se întreţină şi să uşureze din greutatea care era pe umerii părinţilor ei, toate astea petrecându-se în prima vacanță de studii.

”Am lucrat într-un camping, iar apoi, începând cu anul al doilea, am fost conductor de metrou. Un job de student care îi face pe cei mai mulţi să ridice sprâncenele. Am ajuns să lucrez la metrou datorită unei colaborări prin care firma de transporturi oferea locuri de muncă part time studenţilor din şcoala din care făceam parte. Câştigul era bilateral: angajaţii permanenţi puteau avea weekendurile libere şi îşi puteau lua concediu pe durata vacanţelor şcolare pentru a petrece mai mult timp cu familia, iar studenţii puteau câştiga câţiva bănuţi pentru a se întreţine”, ne-a povestit tânăra.

Mesajul unei tinere românce pentru Ministerul Educației

În contextul în care tânăra este plecată de mai bine de șapte ani din țară, iar aici lucrurile, cel puțin în ceea ce privește sistemul educațional universitar, este aproape pe butuci, era firească reacția Gianinei atunci când cei de la Monitorul de Suceava  au provocat-o întrebând-o ce şi-ar dori ea pentru România.

„Cred că în România există în mentalitatea colectivă o admiraţie crescută pentru performanţă, ceea ce este un lucru bun. Mi-aş dori totuşi să păstrăm această admiraţie şi recunoştinţă pentru performanţă, însă în acelaşi timp să ne îndreptăm atenţia şi să depunem mai multă energie pentru a încuraja şi a educa elevul mediu. Deoarece prin definiţie, elevul mediu reprezintă marea masă a elevilor şi societatea de mâine”, ne-a spus tânăra, completând că şi-ar mai dori ca în loc să le insuflăm copiilor şi tinerilor frica de a greşi şi frica de eşec, să îi încurajăm să fie curioşi, să descopere şi să pună întrebări. Cât mai multe întrebări. „Să îi încurajăm să se avânte cu încredere în necunoscut şi să fim acolo să îi ghidăm atunci când sunt nesiguri sau atunci când greşesc. Deoarece cred cu tărie că în aceşti tineri rezidă un potenţial extraordinar, iar noi, ca societate, avem responsabilitatea de a crea mediul propice pentru ca acest potenţial să înflorească”, a concluzionat Gianina Ungurean.

 

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI