O femeie din Arizona a fost ucisă în urmă cu doi ani de o mașină autonomă. Procesul cu privință la moartea femeii este încă pe rol. Procurorii au stabilit cine este persoana vinovată, acuzatul pledând nevinovat.
În urma unui accident de mașină, Elaine Herzberg și-a pierdut viața la data de 27 august 2018. Surprinzător este faptul că mașina nu era un autoturism oarecare, ci unul autonom, adică fără șofer.
De asemenea, acesta fiind și primul caz din istorie de acest gen, autoritățile se confruntă cu o situație nemaiîntâlnită, complet ieșită din comun.
Chiar dacă mașina se pilotează automat, aceasta are un șofer de siguranță, care trebuie să îi acționeze comenzile în caz de urgență. În acest caz șoferul a fost Rafael Vasquez, în vârstă de 46 de ani. El se afla la volanul mașinii, care circula la acel moment pe o stradă din Tempe, din statul american Arizona.
Potrivit raportului oamenilor legii, s-a constatat că șoferul se uita la un show TV, iar accidentul putea fi ”în totalitate evitabil”. Când s-a produs accidentul, femeia traversa strada cu o bicicletă pe timp de noapte. Acum, șoferul în cauză a fost acuzat de omucidere prin neglijență, au anunțat marți procurorii, conform agenției de presă Reuters citată de Agerpres.
Mașina autonomă, aflată în teste, aparține Uber Technologies, compania refuzând să comenteze, a notat Reuters. Avocatul care îl reprezintă pe Vasquez nu a răspuns imediat la solicitarea de a comenta.
De asemenea, Vasquez a pledat nevinovat, fiind eliberat. Acesta așteaptă ca procesul său să aibă loc. A fost stabilit ca Rafael Vasquez să fie judecat în februarie 2021. Potrivit unui raport al poliției din Tempe, șoferul privea în mod repetat în jos în loc să-și mențină privirea la carosabil. În martie 2019, procurorii au declarat că în acest accident, Uber nu răspunde penal .
„Neatenţia în timpul conducerii este o problemă de mare importanța în comunitatea noastră”, a declarat procurorul Allister Adel din comitatul Maricopa.
„Când un șofer se urcă la volanul unei mașini are responsabilitatea de a controla și utiliza vehiculul în siguranță”, a adăugat ea.
Datorită acestei întâmplări, Uber a luat totuși măsuri, dezactivând sistemele automate de frânare de urgență din vehiculului Volvo XC90 și a exclus utilizarea imediată a frânării de urgență, bazându-se în schimb pe șoferul de rezervă, mai notează Reuters.