Câți dintre posesorii de autoturisme din România și-au pus problema celor mai bine și ușor vândute mașini. O platformă internațională de verificare al istoricului unui autoturism a decis să realizeze un astfel de studiu. Din păcate pentru fanii Dacia Logan, autoturismul produs la Mioveni nu apare nici măcar în Top 5, conform celor de la carVertical, realizatorul studiului de piață.
Dacă ar fi să ne luăm după mai multe studii de piață, produsul celor de la Renault România, Dacia Logan ar fi cea mai vândută mașină de pe piață. La începutul lunii septembrie un prim studiu arăta că Dacia Logan apare ca cea mai bine vândută mașină a lunii august 2021. Dacia Logan deține întregul podium, având o cotă de 10,7%, urmată de Duster și Sandero. Ford Puma intră în clasament și aterizează pe poziția a 4-a, spun cei de la Focus2move.
Conform site-ului menționat, Dacia Logan continuă să domine în 2021, cu o creștere de 10,7% și 8.347 de vânzări până în prezent în august, înaintea Dacia Duster cu 8,4% cotă de piață și 6.548 unități și Sandero cu 5.541 unități, cu 7,1% cotă de piață. Pe locul al patrulea, Ford Puma crește cu 19 locuri în acest top, cu 2.337 de vânzări și 3% cotă de piață, urmată de Skoda Octavia cu 2.149 unități vândute și 2,7% cotă de piață. Datele arată îmbucurător, dar dacă ați afla că, de fapt, Dacia Logan nu este mașina cea mai ușor de vândut?
Dacă în topul vânzărilor generale, așa cum prezentam anterior, Dacia Logan este în top, un alt studiu de piață arată date surprinzătoare. Platforma internațională carVertical, unde se poate verifica istoricul unui mobil, a realizat un alt studiu de piață. Conform acestora, în graficul realizat populara mașină românească nu ocupă nici măcar un loc cinci.
Platforma carVertical spune că cele mai ușor de vândut mașini în România sunt de fapt mărci precum Suzuki Grand Vitara, Dacia Duster, Suzuki Jimny, Nissan Quashkai sau Mitsubishi Pajero. Rezultatele sunt surprinzătoare. Motivul pentru care, de exemplu, Dacia Logan nu face parte din acest top este chiar succesul și popularitatea pe care mașina o are pe piața locală, făcând mai greu procesul de vânzare, spun realizatorii studiului.
De cealaltă parte, cele mai greu de vândut mașini din România sunt mărci celebre, precum noul Ford Puma, Mercedes-Benz GLA, Fiat Tipo, Jaguar F-Pace și BMW Seria a 2-a. În acest caz motivația este foarte simplă, și anume se referă la prețul destul de mare pentru acest gen de modele.