Suzuki Vitara reprezintă o serie de SUV-uri al celor de la Suzuki. În prezent, este la a-IV-a generație, prima făcându-și apariția în 1988. Prima și penultima generație sunt cunoscute ca și Suzuki Grand Vitara. În Japonia, exact același model este cunoscut sub numele de Suzuki Escudo.
Prima generație de Suzuki Vitara a apărut în anul 1988 și a avut premiera în Japonia. Aceasta a fost scoasă la vânzare cu două uși sau decapotabilă. Avea un motor de 1.6 litri de 80 de cai putere, în 4 cilindri. În decembrie 1994, o nouă variantă cu motor de 2.0 V6 a fost scoasă pe piață. De asemenea și o variantă diesel cu motor de 2.0, motor preluat de la Mazda.
A doua generație a fost anunțată de cei de la Suzuki pe 18 ianuarie 1998. Față de prima generație, a doua generație era puțin mai mare și mai scumpă. De asemenea, aceasta a primit două versiuni de facelift, una în 2002 și cealaltă în 2004. În Noua Zeelandă, Suzuki Grand Vitara venea standard cu un motor de 2.0 litri și tracțiune integrală.
Cea de-a treia generație a fost prezentată în anul 2005. Aceasta a venit cu schimbări destul de mari față de generație trecută. Era disponibilă cu 4 tipuri de motoare, 1.6 de 125 de cai putere, 2.0 de 156 de cai putere și 2.7 V6 de 185 de cai putere, acestea fiind toate benzină. De asemenea, mai exista o variantă diesel de 1.9 de 127 de cai putere.
Cea de a patra generație a fost prezentată în 2014 la Paris Motor Show. Această generație este mai mică, mai joasă, mai scurtă și mai ușoară. Era disponibilă cu mai multe motoare, dar cel mai ales era cel de 1.6 benzină cu 5 trepte de viteză.
Martorii din bord au un rol extrem de important. Aceștia anunță posibile probleme ce pot apărea la mașina ta. Este destul de greu să ții minte semnificația fiecărui martor de bord. Așa că, îți vom prezenta principalii martori de bord ce pot apărea la un Suzuki Vitara și ce reprezintă ei.
Martorii de bord sunt sortați în funcție de culoare: roșu, galben și verde sau albastru
3. Probleme la temperaturi motorului
Acest martor indică faptul că motorul dumneavoastră a atins o temperatură periculos de ridicată. Cel mai indicat este să oprești mașina și să nu îți mai continui drumul decât după ce ai rezolvat problema.
4. Uleiul din motor
Acest martor poate indica mai multe probleme. De exemplu, temperatura uleiului din motor poate fi prea ridicată, nivelul acestuia să fie prea scăzut sau presiunea să fie prea mică. Este recomandat să oprești motor și în această situație. Un alt lucru pe care îl poți face este să verific nivelul uleiului.
24. Avertizarea privind ABS-ul
Aceasta poate fi o problemă gravă. Dacă există o defecțiune la sistemul ABS, șoferul poate pierde controlul mașinii la fiecare frână bruscă. În cel mai bun caz, este doar o eroare de senzor. Dacă martorul este aprins, sistemul ABS nu funcționează deloc. În acest caz, ar trebuie să vizitezi cel mai apropiat service.
25. Sistemul de control al stabilității
Martorul acesta se refera la controlul tracțiunii. Acesta pâlpâie atunci când vă deplasați pe o suprafață cu aderență redusă (zăpadă, șosea înghețată). Acesta rămâne aprins constant indiferent dacă sistemul este activat sau dezactivat. În caz contrar, se recomandă o vizită la un service auto.
37. Avertizarea privind filtrul de particule
Acest martor se aprinde când regenerarea filtrului de particule nu a decurs cum ar fi trebuit. În acest caz, se recomandă să scazi viteza și să circuli cu 60 km/h pe o distanță de câțiva kilometri.
47. Bujii sau avertizare preîncălzire
Acest martor este valabil doar în cazul mașinilor diesel, dar este foarte întâlnit. Poate indica o problemă la bujii, probleme la senzorul de evacuare, de presiune sau temperatură. De asemenea, ar trebui să verifici și releul de preîncălzire a bujiilor.
Martorii de această culoare au rol de indicatori. Dacă martorul pâlpâie, ar trebuie să vizitați un service (aveți imaginile cu toate butoanele în galeria foto de mai sus).