Opel Astra H este o mașină compactă și practică pentru orice familie. Aceasta a fost concepută de către inginerii germani încă din anul 1991, în momentul de față ea aflându-se la a cincea generație. A avut un succes internațional datorită fiabilității, confortului și mai ales economiei. În Marea Britanie, este cunoscută sub numele de Vauxhall Astra iar în China Buick Excelle XT. Holden Astra a avut succes și în Australia însă doar până în anul 2009, deorece costurile de import erau mult prea mari față de competitorii săi. În 2015, reprezentanții Opel au revenit pe piață în Australia și Nou Zeelandă sub sigla Holden.
Unul dintre cele mai bine vândute modele ale germanilor a fost Opel Astra H. Apărută în anul 2004 ca și versiune hatchback cu cinci portiere, urmând apoi ca la sfârșitul anului să fie lansată si verisunea Caravan.
În 2005, Opel a oferit publicului o versiune Coupe cu trei portiere. Cu numele de GTC, aceasta împărțea doar câteva elemente de caroserie cu versiunea anterioară, restul design-ului fiind complet schimbat. Din anul 2007 a fost dinsponibilă versiunea cabriolet cu acoperiș rigid, sub numele de Astra TwinTop.
Fanii Opel au avut de ales dintr-o gamă largă de motorizări, atât diesel cât si benzină. Motoarele diesel porneau de la 80CP si ajungeau până la 150CP. Cel mai mic motor diesel conceput de germani a fost cel de 1.3CDTI . Cu toate că era cel mai mic, nu era și cel mai slab, acesta dezvoltând 90CP. Gama a continuat cu 1.7 CDTI, pentru acest motor clienții Opel au avut de ales între 80CP, 100 CP, 110 CP, 125 CP, ultimele doua motorizări fiind din 2007. Continuăm cu motorul de 1.9 CDTI care dezvolta 100 CP, 120 CP respectiv 150 CP.
Dacă pentru diesel germanii au conceput trei motoare diferite, pentru benzină s-au gândit să scotă pe piață cinci, începând de la 90 CP ajungând pâna la 240 CP. Propulsoarele pe bezină porneau de la 1.4 Twinport de 90 CP și continua cu 1.6 Twinport de 105 CP și 115 CP din 2006. Aceștia au continuat cu un motor de 1.8i ce dezvolta 125 CP și 140 CP , aceste două variante au apărut în anul 2005. Continuăm cu 1.6 Turbo ce s-a conceput doar în 2006 și dezvolta 180 CP, ajungând la 2.0 Turbo, cel mai puternic motor , dezvoltând 170 CP, 200 CP și 240 CP . Acest motor era oferit de germani doar pentru versiunele OPC.
Cu toate că este una din cele mai vândute si apreciate mașini din acea perioadă, pot apărea probleme tehnice ca la orice mașină . În funcție de cum a fost îngrijită din punct de vedere tehnic, aceasta poate rula foarte mulți kilometri. Acest lucru presupune reviziile făcute la timp și verificări periodice pentru orice eventualitate. În următoarele rânduri voi enumera câteva probleme ce pot apărea la aceste modele și un tabel cu toți martorii ce ar putea fi aprinși în bord, cu toate că sperăm să nu fie cazul.
Martorii de bord au diferite culori când se aprind: roșu, galben si verde.
Roșu – anunță o problemă gravei a mașinei ce necesită atenție imediată
Galben – de cele mai multe ori, un martor de culoare galben reprezintă o componentă ce nu mai funcționează corespunzător si trebuie înlocuită
Verde – Te informează cu privire la statusul unei componente a mașinii (ușă deschisă, avarii pornite, lumini de întâlnire aprinse, etc.).
Cunoscut și sub numele „check engine”, acest martor este coșmarul oricărui șofer. Acest martor poate indica una sau mai multe probleme, iar singura modalitate de a afla cu exactitate defecțiunea este printr-o vizită la specialistul auto.
Acest indicator luminos semnalează o problemă cu sistemul de servodirecție, cauzată, de regulă, de un nivel scăzut al lichidului de servodirecție sau necesitatea de schimbare totală a acestuia.
Când observi că acest martor s-a aprins, ar trebui să înlocuiești plăcuțele de frână sau să verifici nivelul lichidului de frână.
În cazul în care acest indicator se aprinde, poate fi vorba despre o problemă la sistemul de frânare al mașinii. Indiferent de tipul problemei, o vizită la un service auto este obligatorie.
Când acest martor se aprinde, înseamnă că mașina are probleme cu sistemul de injecție. În acest caz, o vizită la service este necesară.
Alte avertizări și becuri aprinse: