Un magazin din centrul Bucureștiului își închide ușile definitiv după 13 ani. Mai exact, este vorba despre o locație de la parterul Unirea Shopping Center. Scăderea traficului pietonal şi declinul zonei ca urmare a închiderii mai multor magazine sunt motivele din spatele acestei decizii. Nenumărați oameni au călcat pragul acestui magazin până acum.,,Carantina a grăbit acest proces”, susține un reprezentan al companiei. Ce schimbări s-au făcut?
Un magazin iubit de mulți bucureșteni se închide. Acesta a fost luat la pas în special de cei care tranzitau Capitala. Scăderea taficului pietonal și declinul zonei după închiderea multor altor magazine i-au adus pe proprietari în fața acestei decizii.
Se pare că se văd mai ales aici urmările pandemiei care a măcinat din interior multe afaceri. Mai exact, magazinul Zara de la parterul centrului comercial Unirea Shopping Center a fost închis. Proprietarul Zara analiza situația magazinului după ultimii doi ani din pandemie care au modificat fața industriei de modă și comportamentul de consum, arată zf.ro.
Criza sanitară a făcut grupul Inditex, care deține brand-uri precum Zara, Bershka, Pull & Bear sau Massimo Dutti, să ia hotărâri grele. Reprezentanții au anunțat în anul 2020 că încep să închidă până la 1.200 de magazine în întreaga lume. Angajații nu au fost atunci concediați pentru că patronii au găsit o alternativă profitabilă pentru afaceri: aceștia s-au axat pe comerțul online și au făcut training-uri cu cei care lucrau deja în companie.
„Carantina a accelerat tendințele existente, forțând retailerii să accepte că era digitală a început”, a spus Sophie Lund-Yates de la Hargreaves Lansdown. „Zara lucra deja spre îmbunătățirea capabilităților lor online, însă carantina a grăbit acest proces”, a completat un reprezentant al companiei.
,,Blocarea accelerează tendințele existente, forțând comercianții cu amănuntul să recunoască că era digitală a început”, a declarat Sophie Lund-Yates, de la agentul de bursă Hargreaves Lansdown. „Proprietarii Zara lucrau deja pentru a-și îmbunătăți capacitățile online, dar blocarea a introdus o nouă urgență”, a mai spus ea. (Sursa: bbc.com)
Inditex mai spunea în anul 2020 că va cheltui 900 de milioane de dolari pe an pentru următorii trei ani pentru a deschide locații și mai mari și centralizate, dar și în scopul dezvoltării platformei online. De asemenea, specialiștii au subliniat că în anul curent un sfert din vânzări au fost din online, în creștere de la 14% în 2019.