De la declanșarea pandemiei, ne-am obișnuit de mult timp cu panourile de protecție din aproape toate magazinele. Pentru a proteja clienții și angajații, Lidl și Kaufland cer clienților să plătească cumpărăturile cu cât mai puțin numerar. Bineînțeles, nu este interzis să se folosească bani cash. Se știe că germanii, în special, își iubesc foarte mult banii cash. Într-un anumit caz, însă, discounterii și supermarketurile pot refuza totuși dacă clienții ajung la casele de marcat ale celor doi retaileri cu bani cash, mai ales în Germania.
Odată cu declanșarea pandemiei, retailerii Lidl și Kaufland au luat mai multe măsuri de protejare a angajaților, dar și a clienților. Practic, există mai multe moduri de a plăti la Lidl și Kaufland. Pe lângă clasica achiziție cu numerar, pot fi folosite, bineînțeles, și cardurile de debit și de credit.
Din 2017, clienții din Germania pot utiliza, de asemenea, așa-numita plată fără contact în numeroasele filiale ale discounterului. Sistemul a fost implementat, de altfel, și în România.
Pentru aceasta, însă, aveți nevoie de carduri de virament compatibile NFC, Visa, Master Card sau American Express sau de un smartphone compatibil NFC. Același lucru este valabil și pentru Kaufland.
Ambele magazine, care aparțin grupului Schwarz, nu au descoperit avantajele plății fără contact doar de la declanșarea pandemiei. Chiar și înainte, plata la casele de marcat fără a da cardul din mână și fără a fi nevoit să atingă dispozitivele „CE” era considerată mai sigură și mai igienică.
Cu toate acestea, pandemia a dat un impuls semnificativ acestei forme de plată. Din ce în ce mai mulți oameni folosesc această opțiune atunci când fac cumpărături.
Odată cu dispariția bancomatelor din orașe germane, numerarul a încetat de mult să mai fie considerat sustenabil. În alte țări, plățile fără numerar fac de mult timp parte din viața de zi cu zi, în orice situație.
În Finlanda, de exemplu, chiar și colecta de la biserică poate fi transferată în acest mod, după cum a relatat recent Bayrischer Rundfunk.
Dar germanilor le place, în mod evident, să se țină de comportamentul lor analogic atunci când vine vorba de bani. Un studiu realizat de Bundesbank a confirmat acest lucru la 20 de ani de la introducerea monedei euro. Prin urmare, 60% din toate tranzacțiile ar fi în continuare procesate cu numerar.
Ceea ce sună ca un clișeu neplăcut este orice, dar nu este o raritate la Lidl și Kaufland, unde a intrat recent în vigoare o interdicție de vânzare a anumitor produse. Dar chiar dacă alți clienți ar putea fi supărați, este de la sine înțeles că toți consumatorii au dreptul de a-și plăti cumpărăturile în numerar. Chiar dacă ar putea dura mult mai mult.
Cu toate acestea, există o excepție. După cum explică portalul echo24.de, pentru consumatori din Baden-Württemberg, discounterii și supermarketurile, precum Lidl și Kaufland, pot spune „nu” și dacă clienții doresc să plătească cu numerar.
Totuși, pot plăti numerar, doar dacă aceștia vor să plătească doar sume mai mari cu mărunțiș. Cu toate astea, casierii de la Lidl și Kaufland ar putea decide singuri dacă vor să accepte sau nu, plata cash.
Lidl și Kaufland încearcă să găsească alternative la numărul mare de clienți care vor să plătească cash, dar nu în bancnote, ci cu monede. Oficialii celor doi retaileri germani spun că monedele pot fi schimbate pe bancnote în multe sucursale bancare, uneori gratuit, sau pot fi vărsate în propriul cont.
Cu alte cuvinte li se sugerează clienților evitarea plăților cu monede. O altă posibilitate, mai spun cei doi retaileri, ar fi cutiile de donații regăsite multe magazine Lidl și Kaufland. Mărunțișul, mai ales în sume mari, este foarte binevenit pentru astfel de cauze nobile.