13 iul. 2021 | 15:27

Ce a pățit un manager de la Lidl, după ce au dispărut 63.000 de euro în casieria unui magazin

Diverse
Ce a pățit un manager de la Lidl, după ce au dispărut 63.000 de euro în casieria unui magazin
Un manager Lidl acuzat de furtul banilor

Într-unul din magazinele gigantului Lidl din Olanda au fost descoperiți 63.000 de euro lipsă, scrie presa locală. Grupului de supermarketuri Lidl i se permite să concedieze un manager de sucursală, după descperire. Decizia era dată de instanța subdistritală olandeză. Conform oficialilor respectivul manager ar fi responsabil pentru dispariția a peste 63.000 de euro în numerar.

Un manager Lidl acuzat de furtul banilor

Lidl l-a concediat pe bărbat în martie, după ce compania a descoperit că dispăruseră nouă pungi cu numerar. Oficialii Lidl Olanda spun că au descoperit că lipsesc în total 63.100 de euro.

La Lidl, încasările sunt de obicei numărate zilnic, plasate într-o pungă de plastic sigilabilă și păstrate într-un seif. Ulterior, la finele unei săptămâni de lucru, un curier vine să colecteze pungile. Seiful trebuie să fie deschis cu două chei diferite în același timp.  Prin urmare, un membru al conducerii sucursalei este întotdeauna prezent în timpul operațiunii.

În martie, Lidl a descoperit că se întâmplă ceva ciudat. Potrivit sistemului, nouă pungi sigilate au fost semnate cu codul managerului supermarketului, dar, potrivit Lidl, nu au fost date curierului. După o anchetă, compania l-a concediat pe manager pe loc. Potrivit companiei, bărbatul nu respectase procedurile și era responsabil pentru dispariție. Lidl l-a acuzat, de asemenea, de „acte frauduloase” și „declarație falsă”.

Bărbatul a negat că are vreo legătură cu dispariția banilor și a mers în instanță pentru a-și cere slujba înapoi. În cazul în care trebuia să plece, a cerut daune în valoare totală de aproximativ un sfert de milion de euro. O hotărâre care a devenit publică vineri arată că nu își va primi locul de muncă înapoi.

Potrivit judecătorului de subdistrict al Judecătoriei Gelderland din Arnhem, Lidl a reușit să demonstreze frauda și, prin urmare, companiei de supermarketuri i s-a permis să concedieze bărbatul.

„Clientul meu nu are absolut nicio idee”

Judecătorul a ținut cont și de faptul că managerul nu a făcut dovada unei pungi timp de câteva săptămâni. Potrivit bărbatului, el fusese prea ocupat în acele zile pentru a prelucra încasările de numerar, dar, potrivit instanței subdistricționale, nu există „niciun argument valid pentru acest lucru”.

Jordi Nigglie, avocatul directorul sucursalei, vorbește despre o „declarație surprinzătoare”. Potrivit avocatului, nu există dovezi că managerul sucursalei a luat banii. Oficialii Lidl spun că nu vor să explice problema „din cauza confidențialității persoanei în cauză”.

„În timpul procesului de soluționare a cazului, judecătorul nu a fost foarte critic față de Lidl. Clientul meu nu are absolut nicio idee despre ce s-a întâmplat cu sacii cu bani. Lidl nu a putut demonstra că acesta este cazul. Lidl folosește un argument care exclude posibilitățile și ajunge astfel la concluzia că clientul meu trebuie să fi făcut-o.

Dar atunci trebuie să luați tura corectă cu fiecare considerație și asta nu s-a întâmplat. Sunt posibile multe alte scenarii. În ciuda faptului că clientul meu a fost fără venituri de luni de zile, a trebuit să-și plătească onorariile avocatului, nu are asigurare pentru cheltuieli juridice și nu i s-a acordat nicio despăgubire. A ajuns într-un coșmar.”, declara vineri avocatul managerelui concediat, conform presei locale.

Parteneri