Nu puține au fost situațiile în care clienții marilor supermarketuri s-au trezit cu produsele cumpărate ca fiind expirate. Este și cazul de față, unde mai mulți clienți au reclamat fructe cu mucegai și pește stricat, iar inspectorii ANPC, în urma controalelor, au constatat că aceasta era realitatea. De altfel, ca urmare a acestor controale, am aflat și de lovitura primită de Kaufland România, magazinul primind o amendă uriașă ca urmare a acestor descoperiri.
Preluând trendul de conștientizare asupra acestor minorități, retailerul Kaufland a semnat un parteneriat cu una din multele ONG-uri care militează pentru incluziunea socială a acestor categorii.
Vezi și: Smiley, gest superb la Kaufland România. Toți clienții l-au văzut într-o ipostază inedită
Campania își avea startul în mai a.c., Kaufland România anunțând printr-un comunicat faptul că ” îmbrățișează diversitatea și incluziunea la toate nivelurile, de toate tipurile, deoarece toată lumea este binevenită în echipa sa, indiferent de sex, orientare sexuală, vârstă, religie, naționalitate, etnie sau mediu social.”
Campania, una controversată mai ales în spațiul social ceva mai conservator, a generat ceva polemici, inclusiv în spațiul online. Pe de altă parte, o altă campanie de incluziune socială era anunțată chiar de CEO-ul Kaufland România, Marco Hößl, fiind vorba de evenimentele sub titulatura ”Atipic Beauty”, dedicate ”celebrării frumuseții diversității prin defilări pe podiumuri cu modele în scaune cu rotile”.
Vezi și: Anunţul făcut de Kaufland chiar azi! Ce dă magazinul gratuit românilor, e de mare ajutor
În cazul acestei campanii următoarele evenimente vor avea loc la Bistrița, pe 13 iulie, Brașov, în data de 20 iulie, la Iași pe 3 august, și la Bacău în data de 5 august a.c. ”Părerile și perspectivele lor unice au potențialul de a ajuta atât de mulți și suntem recunoscători că facem parte din călătoria lor, de data aceasta prin programul Kaufland A.C.C.E.S., dedicat recrutării de persoane cu dizabilități în echipa noastră.”, mai spune Marco Hößl.
Dacă din punct de vedere al campaniilor sociale, Kaufland România funcționează bine, se pare că lucrurile nu stau la fel de bine când vine vorba de comercializarea anumitor produse. În mai multe cazuri, și în același magazin, clienții au reclamat către ANPC nereguli la mai multe produse din gama de fructe și pește.
Inspectorii ANPC s-au sesizat și în urma controalelor s-au descoperit cantități mari de fructe cu mucegai și pește stricat. Ca urmare a acestei situații, spune ANPC, Kaufland România a fost amendat cu nu mai puțin de 45.000 de lei, amendă contravențională, și sistarea vânzărilor la aceste produse, și anume peste 600 de kilograme, toate în valoare de 33.000 de lei.
Vezi și: Milionarii români care vând către Lidl și Kaufland România. Tranzacția va fi de milioane de euro
Vorbim așadar de lovitura primită de Kaufland România din partea ANPC, președintele instituței declarând că ”indiferent de dimensiunea operatorului economic, acesta trebuie să înţeleagă că, înaintea profitului, trebuie să respecte drepturile consumatorilor.”