Cele două mari lanțuri de magazine, Lidl și Kaufland, ca și celelalte magazine, au avut de-a lungul timpului campanii de reduceri la produsele vândute. Numai că, în unele cazuri spune ANPC, aceste campanii au fost unele cu prețuri neconcludente. Dacă ar fi să ne luăm după ultimele informații, genul acesta de practici ar trebui să dispară de anul viitor.
În toată lumea, unde Lidl și Kaufland activează, sunt demarate săptămânal campanii de reduceri la produsele puse în vânzare. Dar, conform instituției ANPC, cel puți în România genul acesta de campanii ar trebui schimbate total. Deja există la nivel guvernamental un proiect inițiat de ANPC cu privire la modul de derulare al acestor campanii.
Proiectul depus la Guvern încă de la începutul anului, dorește reglementarea afișării prețurilor de către cei doi comercianți, Lidl și Kaufland, dar valabil și pentru celelalte supermarketuri din România. Conform proiectului, care ar trebui aprobat zilele acestea, ANPC dorește reclementarea afișării prețurilor din ultimele 30 de zile, în afară de reducerea operată și cel mai mic preț practicat pentru produse intrate într-o astfel de campanie.
ANPC spune că actualul proiect vine ca modificare la Hotărârea Guvernului nr. 947/2000 care stabilește modalitatea de indicare a prețurilor produselor oferite consumatorilor spre vânzare privind informațiile pentru consumatori legate de reducerile de preț.
În esență, toate lanțurile de supermarketuri, precum Lild și Kaufland, dar și ceilalți retaileri de pe piață vor fi obligați să afișeze toate aceste date la produsele intrate într-o campanie de reduceri. În același proiect se mai stipulează că cei care nu vor ține cont de aceste reclementări vor putea fi amendați cu sume ce pot ajunge la 35.000 de lei.
ANPC spune că noul proiect ar trebui să fie validat până în luna noiembrie, și să își resimtă efectele începând cu luna mai a anului 2022.