Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor a făcut public bilanțul amenzilor date în sezonul estival din acest an. Pentru siguranța turiștilor aflați în concediu la mare sau la munte, mai multe baruri și restaurante au fost închise.
ANPC a dezvăluit bilanțul Comandamentelor estivale 2021. Mai multe unități au fost oprite temporar, iar amenzile sunt uriașe!
„În aceasta vară au existat numeroase echipe de comisari ANPC, coordonate de domnul Președinte ANPC Claudiu Dolot, care au realizat controale în zonele amplu frecventate de turiști și am convingerea că serviciile primite de consumatori în zona Litoralului Românesc, Deltei Dunării, Bran etc, au fost mai bune și datorită acțiunilor noastre!”, a precizat comisarul-șef Sorin Susanu.
Potrivit ANPC, 84 de unități au fost oprite temporar și s-au dat 490 de amenzi, în valoare totală de peste 2,9 milioane de lei.
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a derulat, în sezonul estival 2021, mai multe acțiuni de supraveghere a pieței. Acest demers a urmat celor de prevenție și consiliere a operatorior economici din zona riverană Mării Negre și Deltei, denumite ”Comandamentul Litoral” și ”Comandamentul Delta Dunării”.
Bilanțul acestor campanii s-a încheiat acum câteva zile. ANPC anunță că au fost efectuate peste 1.250 de acțiuni de control la operatorii economici care desfășoară activități comerciale în zonă. Cu această ocazie, au fost aplicate circa 1100 de avertismente și 490 de amenzi, în valoare de aproape 3 milioane de lei. Totodată, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor a oprit temporar de la comercializare produse în valoare de circa 950.000 lei. S-au închis temporar 84 de unități. În cazul a trei operatori economici, ANPC a propus închiderea temporară a unității, până la 6 luni.
În timpul acțiunilor de control desfășurate de ANPC, au fost depistate diverse abateri, cum ar fi nerespectarea condițiilor de depozitare a produselor și lipsa actelor de proveniență a mărfii. De asemenea, lipseau informații obligatorii de pe etichetele produselor (denumirea și datele de contact ale importatorului/distribuitorului, traducerea în limba română etc.).
Multe spații de cazare arătau deplorabil. Echipele de comisari ANPC au constatat utilizarea unor perne și așternuturi neigienizate, infiltrații și vopsea scorojită pe tavane și pereți, precum și absența saltelelor din unele camere de hotel.
„Responsabiitatea a fost cuvântul care a caracterizat activitatea comisarilor noștri în zonele de vacanță. Mă bucur că activitatea de consiliere, prevenție, educație pe care am realizat-o, dar și măsurile mai aspre atunci când situația din teren a impus-o, totuși, au dat roade, în beneficiul consumatorilor și în spiritul respectării legii”, a declarat Claudiu Dolot, președinte ANPC.