Un angajat negru îl dă în judecată pe Apple pentru 750 de milioane de dolari, susține că reclamațiile sale cu privire la clienții rasisti din Oregon au dus la concedierea sa. Avocatul lui Joshua Holt spune că a lucrat pentru magazinele Apple – inclusiv în Portland din centru – din 2011 până în 2019. Acesta descrie presupuse discriminări rasiale extinse la magazinul din Washington Square din Tigard.
Un fost angajat de culoare al magazinului Apple din centrul comercial Washington Square, care spune că managerii nu au reușit să-l susțină – și, în cele din urmă, l-au concediat – după ce a îndurat ani de comportament rasist din partea clienților a intentat un proces de 750.000 USD împotriva gigantului tehnologic.
Într-un proces intentat săptămâna trecută, Joshua Holt spune că clienții albi „au întrebat în mod constant” dacă a lucrat la magazinul Tigard, chiar dacă i-a salutat în interior; clienții se refereau la el „băiat”, iar clienții îl evitau sau îl ignorau și în schimb solicitau asistență angajaților albi.
Când domnul Holt a împărtășit aceste experiențe cu colegii și conducerea sa, i s-a spus adesea„ să-și asume intenția pozitivă” sau ”că a reacționat excesiv”, spune avocatul.
„Domnul. Holt s-a supărat din ce în ce mai mult și s-a demoralizat, Apple nuluându-i suficient preocupările în serios, pentru a da un răspuns semnificativ.”
În orice caz, avocatul lui Holt susține că, în ianuarie 2018, un client, bărbat alb, l-a împins în spate, dar când Holt a raportat acest lucru managerilor, „l-au trimis în spatele magazinului, mai degrabă decât să se adreseze clientului”. Numai după ce același client s-a referit la un alt angajat ca fiind asiatic și a folosit un nume derogatoriu pentru a descrie acel angajat că Apple a alungat clientul din magazin.
Apple, prin intermediul purtătorului de cuvânt Rachel Wolf Tulley, a refuzat să comenteze litigiile pendinte. Dar compania, cu sediul în zona Golfului, și-a exprimat public devotamentul față de diversitate, în parte prin eforturile sale de angajare. Potrivit uneia dintre paginile sale web, Apple spune că 53% din noile sale angajări provin din „grupuri subreprezentate din punct de vedere istoric în domeniul tehnologiei”, inclusiv „femei și persoane care se identifică ca fiind negre, hispanice, native americane sau indiene hawaiene și alte insule din Pacific.”
„Știm că o forță de muncă incluzivă și diversă determină inovația și face Apple mai puternic”, se arată în pagina web, spune avocatul angajat de Apple.
„Domnul Holt a prosperat în noul său rol și în noua locație: el a fost în mod regulat în primele zece clasamente bazate pe vânzări și feedback-ul lunar ”, se arată în proces.
Apoi, în 2014, s-a mutat la Atlanta pentru a ajuta la deschiderea unui magazin Apple.
„Aproape imediat, domnul Holt a observat o diferență în mediul său de muncă”, afirmă avocatul.
„De exemplu, angajații negri au purtat îmbrăcăminte și stiluri care reflectau cultura neagră; angajații s-au angajat în conversații sincere și directe cu clienții și unul cu celălalt despre cursă, iar pe posturile de conducere erau mult mai mulți oameni de culoare.”
În 2015, s-a întors în Oregon, a fost repartizat în magazinul Washington Square și „aproape imediat … a observat un tratament ostil bazat pe rasa sa de la clienți, precum și de la conducere”. „Prea negativ”.
Avocatul spune că „barajul discriminării rasiale l-a afectat pe domnul Holt”, el își luat concediul medical uneori, iar medicul său a scris o scrisoare solicitând ca Holt „să fie transferat în centrul Apple din centrul orașului, unde exista mai multă personalitate , manageri de culoare și clienți de culoare.”spune avocatul că Apple nu l-a transferat.
Avocatul susține că unii manageri „i-au spus domnului Holt să lucreze la interacțiunile cu sine, întrucât angajații Apple sunt instruiți să se ridice ei înșiși și să cheme clienții care se angajează într-un comportament ofensator.”
În decembrie 2018, un client de sex masculin alb care a fost interesat să cumpere un ceas Apple a spus că nu înțelege informațiile pe care Holt i le-a furnizat și a cerut unui angajat alb să ajute, potrivit procesului. Avocatul spune că, după ce angajatul alb a oferit aceeași explicație pe care a făcut-o Holt, clientul a spus că a înțeles.
„Domnul. Holt a întrebat politicos: „Nu este asta ce am spus doar?”, se arată în proces. „Domnul. Holt a explicat că încerca mereu să-și îmbunătățească comunicările. Clientul a aruncat mâna în fața domnului Holt. Domnul Holt a spus clientului că nu trebuie să fie lipsit de respect. Clientul a intrat în spațiul personal al domnului Holt și l-a amenințat. Un coleg de serviciu a intervenit. Un alt coleg de serviciu a cerut conducerii să-l înlăture pe client, dar în loc să se adreseze clientului, conducerea l-a trimis pe domnul Holt acasă. „
Avocatul spune că Holt a fost trimis acasă și pus în concediu administrativ, apoi i s-a spus în martie 2019 că a fost concediat pentru încălcarea politicilor companiei.
Avocații din Portland, Ashlee Albies, Whitney Stark și Maya Rinta au depus procesul la Curtea de Circuite a Județului Multnomah, în lui numele Holt.