Unul din marii giganți din segmentul de bricolaj a anunțat venituri importante pentru anul 2022 pe toate piețele pe care activează. În România, grupul Kingfisher anunță o lovitură importantă dată de Brico Depot România, cu vânzări colosale în 2022. Competitor direct cu Dedeman, Brico Depot România a reușit să se mențină competitiv, având rezultate remarcabile.
Grupul Kingfisher plc este o companie internațională de îmbunătățire a locuinței, care activează pe segmentul de bricolaj, cu peste 1.900 de magazine, susținută de o echipă de 82.000 de angajați, care este prezentă în opt țări din Europa, inclusiv B&Q, Castorama, Brico Dépôt, Screwfix, TradePoint și Koçtaș.
Compania este activă pe acest segment încă din 2010, ulterior, în 2012 lansa strategia Creating the Leader, cu scopul de a obține o creștere mai rapidă și randamente mai mari prin facilitarea îmbunătățirii locuințelor. Pe piața românească intra încă din anul 2013 am intrat pe, prin achiziționarea celor 15 magazine Bricostore din România, iar de atunci, toate magazinele au fost convertite în formatul Brico Dépôt.
În raportul anual, publicat recent, compania anunță un an de execuție solidă cu o performanță în anul fiscal în conformitate cu așteptările și orientările stabilite la finalul anului 2021, pe fondul unor date comparative solide din anul precedent. Conform raportului, anul 2022 a vânzări care au depășit creșterea industriei de bricolaj, de +5,9%. Pe segmentul de vânzări totale de comerț electronic au avut o creștere de +3,7% în trimestrul doi al anului trecut. În ceea ce privește profitul înainte de impozitare (PBT) ajustat, a crescut la 758 milioane de lire sterline.
„Pe toate piețele noastre, vânzările au rămas consistente atât în canalele DIY, cât și în cele DIFM/comerț, cu vânzări comparabile cu 15,6% mai mari decât nivelurile de dinaintea pandemiei.
Am menținut o atenție deosebită asupra prețurilor pentru a oferi valoare clienților noștri în această perioadă dificilă pentru finanțele gospodăriilor, gestionând în același timp în mod eficient presiunile inflaționiste.”, a declarat Thierry Garnier, Chief Executive Officer în cadrul Kingfisher.
Vezi și: Cât câştigă un angajat Dedeman. Salariul la care poate ajunge cu bonusuri și tichete de masă
Pe plan local, prin intermediul celor 33 de magazine active pe piața de bricolaj, Kingfisher anunță venituri colosale în 2022 pentru divizia sa românească, Bricot Depot. Raportul spune că a avut venituri în creștere cu cel puțin 15 procente, în raport cu perioada în care ne-am aflat în pandemie.
În același timp, compania mai precizează faptul că, pe plan local, creșterea vânzărilor directe și a vânzărilor pe trei ani se compară cu perioadele echivalente din anul curent și din anii anteriori. Cifrele arată o creștere exponențială a vânzărilor, datele arătând o creștere de 7,8% în raport cu 2021, asta însemnând aproximativ 320 de milioane de euro, în același timp, prin deschiderea de noi locații, creând și alte 151 de noi locuri de muncă:
„Anul trecut a fost unul neobișnuit, dar, în ciuda provocărilor pe care le-a adus, Brico a continuat să investească (…) prin dezvoltarea gamelor noastre de produse și servicii (interioare, bucătarii, baie, grădină), prin investiții în dezvoltarea platformei noastre de vânzări online, care a înregistrat vânzări mai mari cu 40%, precum și prin investiții în oameni.”, a declarat Adela Smeu, CEO Brico Dépôt România, conform Wall-Strret.ro.
Mai trebuie reamintit și faptul că, în același raport se mai specifică faptul că, în anul fiscal 2023-2024, grupul a planificat lansarea primului test al unui nou format Brico Dépôt France de 1.000 mp, iar dacă randamentul va fi unul pozitiv, conceptul, mai spun oficialii Kingfisher, se va implementa și pe alte piețe.
Raportul mai arată o foarte bună plasare a companiei Kingfisher pentru a beneficia de creșterea pe piața caselor ecologice și că explorează noi produse pe lângă gama sa de izolații pentru poduri, iluminat cu LED-uri, încălzire prin pardoseală și radiatoare electrice.
În ultimul trimestru, a lansat alte soluții de economisire a energiei în Regatul Unit și în Franța, unde operează sub mărcile Castorama și Brico Dépôt. „Am observat o absorbție foarte pozitivă a acestor servicii pe ambele piețe, cu o cerere ridicată de consultanță de specialitate privind produsele de economisire a energiei și rate de conversie încurajatoare în rândul clienților care au primit o ofertă de lucrări”, a declarat Thierry Garnier investitorilor.
„Pe măsură ce agenda locuințelor ecologice se accelerează, vedem un potențial considerabil pentru produsele noastre durabile pentru locuințe, în special în Marea Britanie și Franța, unde guvernele și-au asumat angajamente net zero. Criza energetică actuală adaugă greutate la nevoia urgentă a guvernelor de a-și spori sprijinul pentru locuințe mai ecologice și eficiență energetică.”, mai spune Thierry Garnier.
Grupul se așteaptă, de asemenea, ca tendința continuă de creștere a muncii la domiciliu să continue să susțină vânzările în viitor, cu o cerere susținută de izolație pentru a menține calde posturile de lucru de acasă. Kingfisher, companie listată la FTSE 100, a raportat o scădere cu 20% a profitului ajustat înainte de impozitare, până la 758 milioane de lire sterline în anul care s-a încheiat la sfârșitul lunii ianuarie, peste așteptările analiștilor.
Anul acesta, profitul ar urma să scadă și mai mult, până la aproximativ 633 de milioane de lire sterline, în conformitate cu previziunile. Vânzările în termeni comparabili au scăzut cu 2,1%, ajungând la 13,1 miliarde de lire sterline, din care aproximativ 11%, 1,4 miliarde de lire sterline, provin din vânzarea de produse de economisire a energiei și a apei. Cu toate acestea, în comparație cu nivelurile de dinaintea pandemiei, vânzările similare au crescut cu 15,6%, iar vânzările online au crescut cu 146%.
„Am menținut un accent puternic asupra prețurilor pentru a oferi valoare clienților noștri în această perioadă dificilă pentru finanțele gospodăriilor, gestionând în același timp în mod eficient presiunile inflației costurilor.”, a mai declarat directorul general Thierry Garnier.
Costurile au crescut, de asemenea, dar Kingfisher a declarat că se concentrează în continuare pe menținerea prețurilor accesibile pentru clienți în timpul crizei costului vieții, sporind în același timp utilizarea datelor și a inteligenței artificiale pentru a sprijini deciziile privind prețurile. Grupul și-a menținut dividendul total la 12,4p pe acțiune și a anunțat noi priorități financiare pe termen mediu, axate pe creștere, generare de numerar și randamente mai mari pentru acționari.